- Gazdaság
- egyesült államok
- maryland
- amazon
- techóriások
- szilícium-völgy
- adó
- közösségi média
- média
- hirdetés
Egy amerikai tagállamban szigorítják a techcégek adózását
További Gazdaság cikkek
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
- 320 ezer bankkártyát hív vissza az OTP Bank külföldön
- Történelmi mélypontra került a forint, Orbán Viktor rámutatott a forintgyengülés felelőseire
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
Maryland államban új törvényt fogadtak el, amelynek értelmében akár tízszázalékos adót is kivethetnek a digitális reklámokra – írja a Gizmodo.
A reklámok után befizetendő adó mértékét többkulcsos rendszerben alkották meg, ezáltal azok a cégek fognak a legtöbbet fizetni, amelyeknek a legnagyobb a bevétele.
A New York Times szerint azoknak, akiknek az éves, globális szinten mért bevétele százmillió és egymilliárd dollár közé esik, csak két és fél százalékot kell fizetniük. Ezzel szemben a 15 milliárd dollár feletti bevétellel rendelkező cégeknek már tíz százalékot kell adózniuk.
A szakértők becslése szerint adó már idén 250 millió dollárral gazdagíthatja a kormányzati költségvetést, amit az iskolák fejlesztésére fognak fordítani.
A tervezetről a törvényhozás már tavaly tárgyalt, akkor viszont Larry Hogan, Maryland republikánus kormányzója első körben megvétózta. Ezt a vétót viszont most a törvényhozás érvénytelenítette, ezáltal hamarosan érvénybe léphet az új szabályozás.
Bill Ferguson, a tagállami szenátus elnöke szerint a döntés után a techcégek csak „korrekt mértékű" adót fognak befizetni a bevételeik után. Kiemelte: a koronavírus-járvány ezeknek a cégeknek a bevételét csak növelte, más vállalkozásokkal ellentétben, így nem fog nekik nagy nehézséget teremteni az összeg előteremtése.
Ennek ellenére az új törvénnyel nem mindenki elégedett. A tiltakozókat egy érdekvédelmi csoport, a Marylanders For Tax Fairness fogja össze, akik azt állítják, hogy a megnövekedett adóterhek miatt a vállalkozásoknak, illetve közvetve az új vásárlóiknak kell majd többet fizetniük a hirdetésekért.
A csoport szóvivője elmondta, hogy a döntést a bíróságon is meg fogják támadni. A tagállam főügyésze szerint ugyan megvan az esélye annak, hogy a bíróság alkotmányellenesnek ítéli az új törvényt, de ennél jóval valószínűbb, hogy helyben fogják hagyni a törvényt.
Maryland mellett más tagállamokban is felmerült már, hogy olyan törvényt hoznak, amely megadóztatná a techóriásokat.
Connecticut és Indiana tagállamok törvényhozásában már tárgyalnak is az erre vonatkozó tervezetekről.