Idén már visszahódíthatja a piacot a csokinyúl
Az édességfogyasztás tavalyi visszaesése fokozatosan helyreállt az elmúlt évben, így az előző húsvéthoz képest idén nagyobb forgalomra számítanak a gyártók.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége (Hunbisco) az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a húsvéti szezonális édességek forgalma a korábbi években akár az ezer tonnát is elérte. A tapasztalatok szerint negyven százalék körüli részesedéssel a csokinyúl a legnépszerűbb. A csokitojás csak alig marad el tőle, míg a fennmaradó hányadot az állatfigurákról mintázott üreges csokoládék teszik ki.
A szövetség úgy látja, hogy a vásárlók egyre nagyobb része keresi a jobb minőséget, emellett bővül a biotermékek, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma. Népszerűek a hagyományos ízvilágot felidéző termékek is – közölték a gyártók.
A húsvéti csokoládéfigurák forgalma 2019-ben ötmilliárd forint volt, ám 2020-ban a járvány első hulláma épp ebben az időszakban okozott jelentős csökkenést. A Hunbisco akkor a kiskereskedelmi értékesítés visszaesésével magyarázta, hogy kevesebb termék fogyott. A kereslet fokozatos emelkedésének köszönhetően a szezonális édességek forgalma karácsonykor már megközelítette a korábbi évek mennyiségét.