Ötmilliós kedvezményt is kiharcolhatunk, ha elektromos autót akarunk
További Gazdaság cikkek
- Gazdagabbak szerettek volna lenni a magyarok, ehelyett csúnyán befürödtek
- Itt a kormány válasza, ennyi pénzt kap minden megszülető gyermek
- A vártnál alacsonyabb bevételt termelt a Temu anyavállalata
- Olyat mondott a pimasz palack forgalmazója, amire a MOHU sem számított
- Ilyet még nem láttunk: Magyarország legnagyobb energiatárolója épül
Idén is elindult a környezetbarát elektromos autók ártámogatási pályázata, a hétüléses modelleket választó nagycsaládos vásárlók akár 5 millió forintos kedvezményt is kaphatnak a vételárból. Mindez tovább ösztönözheti az érdeklődést a villanyautók iránt.
2020-ban ugrásszerűen, 66 százalékkal bővült az új elektromos autók piaca – a 3047 tisztán elektromos modell forgalomba helyezéséhez számottevően hozzájárult a 2020. május 20-án bejelentett vásárlási támogatás is. A hazánkban futó több mint 30 ezer zöld rendszámos autó közül 2021. április végéig 14 411 volt tisztán elektromos.
A tavalyi pályázat rekordrohamot hozott. A keret 27 óra alatt kimerült, azonban az érdeklődés továbbra is megvan az elektromos autók iránt
– mondta Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője, aki szerint az állami támogatással megvásárolt autókkal
az év végére 20 ezer darabra bővülhet a hazai zöld autópark.
Szavait alátámasztja, hogy az új autókat is kínáló weboldalon 2021 első négy hónapjában csaknem kétszer annyi keresést indítottak elektromos autókra, mint tavaly.
Az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. portálján hétfőn jelent meg az új kiírás az elektromosautó-támogatási pályázat feltételeiről. A pályázatok benyújtására három ütemben van lehetőség, az első június 14-én indul és július 2-ig vagy a keret kimerüléséig tart. A teljes keretösszeg 3 milliárd forint, minden ütemben 1-1 milliárd, a támogatás vissza nem térítendő. A kiírásra jelentkezhetnek magánszemélyek, civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények.
- Az 1 és 12 millió forint közötti vételárnál 2,5 millió forintot, maximum a jármű árának felét lehet elnyerni,
- 15 millió forintig pedig 1,5 millió forintot, maximum az ár 12,5 százalékát.
Újdonság, hogy a 7–9 személyes modellek esetén 14 millió forintig járhat a 2,5 milliós ártámogatás, 17 millió forintig pedig a 1,5 millió forintos támogatás. Ez úgy növelhető meg, hogy a nagycsaládosok összevonhatják a számukra a 7–9 üléses modellekhez kínált 2,5 milliós és a villanyautók 1,5–2,5 milliós támogatását, így akár 5 millió forintos támogatáshoz juthatnak a jármű 14 millió forintos listaáráig, míg a 17 millió forint alatti és legalább hétüléses elektromos modelleket 3 millió forintos támogatással vásárolhatják meg.
Katona Mátyás kiemelte, hogy az állami támogatás segítségével
már 4 millió forint alatt is kapható teljesen új elektromos autó.
Fontos újítás a tavalyihoz képest, hogy a pályázat benyújtásának már feltétele a pályázati kiírás napja utáni megrendelés megléte, így a támogatást csakis valós vásárlók fogják megkapni.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) március végén közzétett összesítése szerint a magyarországi elektromos autókba 7,1 gigawattóra (GWh) energiát töltöttek az autósok a nyilvános elektromos töltőállomásokon tavaly. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest 25 százalékkal nőtt a töltések száma, és 30 százalékkal a töltésekre fordított energia mennyisége. Ez ugyanakkor nem a teljes mennyiség, amit Magyarországon elektromos járművek töltésére használtak, mert a háztartási és egyéb nem nyilvános töltésnél elfogyasztott energiamennyiség nem szerepel a statisztikában.