- Gazdaság
- seon
- seon technologies
- spotify
- befektetés
- uber
- startup
- air france
- kádár tamás
- jendruszák bence
- snapchat
Magyar startup még soha nem kapott ekkora befektetést
A Twitter, az Uber, a Snapchat és a Uipath befektetője 94 millió dollárt (nagyjából 32 milliárd forintot) invesztált a magyar startupba, a Seonba, amelyet két fiatal azért indított, mert rengeteg internetes csalással találkozott, és nem talált megfelelő megoldást a problémára a piacon. Ez az összeg rekordnak számít a magyar piacon – írja a Forbes.
A Seon a szolgáltatók és végfelhasználók számára képes nagyszámú online interakcióból észrevétlenül kiszűrni a visszaéléseket. A cég megoldását olyan ismert vállalatok használják, mint a KLM, az Air France, a Revolut, a NuBank és a Patreon. Alapítása óta a Seon több mint 5000 ügyfél 1 milliárd tranzakcióját vizsgálta át, 50 millió eurónyi potenciális kárt megelőzve ezzel.
A mostani befektetők között van a PortfoLion, a meghatározó európai befektetőként számon tartott Creandum és az Institutional Venture Partners (IVP), amely az amerikai piac egyik meghatározó szereplője.
A Seon a 94 millió dolláros finanszírozást az észak-amerikai jelenlétének további erősítésére, a latin-amerikai, a kelet-ázsiai és a csendes-óceáni térségben való terjeszkedésre fordítja.
Bencével, az alapítótársammal már az egyetem alatt volt egy közös projektünk, indítottunk egy kriptováltót. Csakhogy rögtön a kezdésnél rengeteg csalással, bankkártyás visszaéléssel szembesültünk, ezért le is állítottuk ezt a fizetési módot. Egyből elkezdtünk különböző megoldások után nézni a piacon, de nem találtunk olyat, amely valós választ adott volna a problémára
– mondta az Indexnek Kádár Tamás, a cég ügyvezetője, miután a Spotify befektetője egy évvel ezelőtt 10 millió euróval szállt be a startup cégbe, amelyet 2017-ben alapított Jendruszák Bencével.
A cég a csalásmegelőzési iparágban nyújt megoldást a kis- és nagyvállalkozások számára.