Már az is dollármilliárdos üzlet, ha valaki lelép az Amazontól
További Gazdaság cikkek
- A Mol gázüzemet és kutatás-termelési eszközöket vásárol Kelet-Magyarországon
- Átfogó fejlesztési programot indít a Pécsi Tudományegyetemet fenntartó alapítvány
- Szijjártó Péter szerint Európa egyik legvonzóbb beruházási környezete jött létre Magyarországon
- A karácsonyi vásárok sem ússzák meg, lecsapnak az adóellenőrök
- Döntött a bíróság: a hódmezővásárhelyi önkormányzatnak támogatnia kell a Volánbuszt
A Convoy digitális árufuvarozási bróker új finanszírozási kört jelentett be, amely 3,8 milliárd dollárra értékeli az induló vállalkozást, még akkor is, amikor már csúcson vannak a közúti teherszállítási díjak, dacára az ellátási zavaroknak. A céget 2015-ben alapította Dan Lewis és Grant Goodale, az Amazon korábbi vezetői.
A Convoy a 260 millió dolláros új tőkét a digitális bérfuvarozói platform fejlesztésére fogja felhasználni, amelynek célja, hogy a fuvarozócégeknek és az ügyfeleknek nagyobb rugalmasságot biztosítson. Folyamatosan lehet majd elemezni a szállítási adatokat, amely segít a készletek tervezésénél, de rugalmasabbá teszi a logisztikát is.
„Összegyűjtöttünk egy valóban világszínvonalú mérnökökből álló csapatot, akik olyan helyekről érkeztek, mint az Amazon, a Google, a Facebook, az Expedia stb., és akik a fuvarozó ügyfelek legnehezebb problémáinak megoldásán dolgoznak” – mondta Mark Okerstrom, a Convoy elnöke és operatív vezérigazgatója a tőkebevonás kapcsán a CNBC-nek. A Series E finanszírozási kört az Egyesült Királyságban működő Baillie Gifford és a Hercules Capital vezette.
A JPMorgan egy új, 150 millió dolláros hitelkeretet is nyújt a Convoy számára.
A társaság tőkebevonási körére akkor kerül sor, amikor a közúti szállítmányozási díjak a rekordmagasságokhoz képest drámai mértékben csökkentek az elmúlt hetekben. Ugyan a koronavírus-járvány utáni ellátási zavarok, valamint az ukrán–orosz háború okozta nehézségek már kezdenek tompulni, de a logisztikai piac továbbra is jó befektetésnek tűnik.
Az Evercore ISI adatai szerint a rendeléses teherfuvarozás díjai ezen a héten mindössze 1 százalékkal magasabbak az előző év azonos időszakához képest, míg február első hetében még 80 százalékkal volt drágább a közúti szállítmányozás az előző év azonos időszakához képest. Ez az elmozdulás számos teherfuvarozó vállalatot arra késztet, hogy csökkentse a Convoy fő üzletágát jelentő igény szerint rendelkezésre álló kapacitásos szállítást, és áttérjen az ügyfelekkel kötött hosszabb távú szerződésekre, amelyek kevésbé jövedelmezőek, de biztosabb bevételi forrást jelenthetnek.
Lewis azonban elmondta, hogy az új finanszírozási kör egy részét a Convoy üzleti tevékenységének további diverzifikálására fogják felhasználni, beleértve a Convoy Gót, amely olyan pótkocsikat kínál, amelyeket az ügyfelek előzetesen fel tudnak rakodni, mielőtt a teherautókkal a sofőrök megérkeznek, hogy a végső célállomásra szállítsák őket. Lényegében a vontatórészt így már akkor elkezdhetik feltölteni, amikor még nincs fuvarozójuk.
Nagyon nagy pótkocsiparkkal rendelkezünk, és most már egy egész rendszerünk van az alkalmazásunkban, amely lehetővé teszi a sofőrjeink számára, hogy gyorsan munkát találjanak. Nem érezzük a versenyt
– mondta el Dan Lewis az üzleti modellről.
A Morgan Stanley adatai szerint több ezer magáncég ellenőrzi az amerikai árufuvarozási brókerpiac mintegy 60 százalékát, míg egy maroknyi állami vállalat, mint a CH Robinson, az XPO Logistics és a Landstar Systems, pedig a szektor fennmaradó részén osztozkodik. Az okostelefon megnövelte a teherfuvarozó cégek hozzáférését a digitális brókerekhez, és növekvő versenyt teremtett az olyan startupok, mint a Convoy és az Uber Freight számára.
Szakértők szerint a Convoy sikere jól mutatja, hogy a digitálisan működő, rugalmas, adatvezérelt cégek lehetnek sikeresek a szállítmányozási ágazatban.
(Borítókép: A Convoy applikációja. Fotó: David Paul Morris / Bloomberg / Getty Images)