A győri Audi elnöke szerint aki most nem lép, az lemarad
További Gazdaság cikkek
- Két nap alatt háromszorosára drágult a villamos energia tőzsdei ára Magyarországon
- Tovább gyengül a forint, stagnálnak az állampapírhozamok
- Soha sem nyílt még ekkorára karácsonykor a magyarok pénztárcája
- Barna Zsoltot választották a PTE-t fenntartó alapítvány kuratóriumának elnökévé
- Nincs akadály a magyar milliárdos előtt: jóváhagyták a nagy üzletet
Szijjártó Péter magyar külügyminiszterrel közösen jelentette be Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatósági elnöke, hogy az Audi belevág a MEB Eco. beruházásba, mely révén egy új üzemben fogják gyártani a Volkswagen-konszern legújabb elektromos motorjait. A fejlesztéssel ötszáz új munkahely jön majd létre, amikor a tervek szerint 2025-ben megindul a termelés Győrben. A beruházás részeként kialakítanak egy új gyártóterületet is. A külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a kormány által 8,5 milliárd forinttal támogatott fejlesztés tovább erősíti a magyar pozíciókat az elektromosautó-iparban. Szijjártó Péter beszédében azt is elmondta, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopát mára egyértelműen
az autóipar jelenti, amely az elmúlt tizenkét év alatt rendkívüli fejlődésen ment keresztül.
A szektor magyarországi termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-re 9400 milliárd forintra nőt – ezt külön hangsúlyozta Szijjártó Péter, aki szerint a „lendület nem kopott meg a globális és kontinentális kihívások ellenére sem”, hiszen a tavalyi rekordot követően az idei év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot. Az autóipari ágazat ma 158 ezer magyar embernek ad munkát. Magyarország autóipari szektora kilencvenszázalékos kiviteli hányaddal dolgozik, a világ huszadik legnagyobb járműipari exportőre.
A külügyminiszter által bemutatott fejlődésből az Audi is kivette a részét, és Győrben létrehozta a világ legnagyobb autóipari motorgyárát, ahol több mint tizenkétezer munkavállaló dolgozik. A cég tavaly Magyarországon 171 ezer autó gyártásában volt mellék- vagy főszereplő, ezeket a világ 122 országában értékesítette. A miniszter rámutatott, hogy az Audi az egyik legfontosabb partner a kormány azon célkitűzésének elérésében, hogy segítsen az autóipar forradalmi átállásában, az elektromos motorok szériagyártásában.
Elektromos átállás
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, az Európai Unió terve szerint 2035-ig betiltják a környezetszennyező belsőégésű motorokat, tehát ezt követően már csak olyan járművet lehet értékesíteni, amely nem szennyezi a környezetet. Brüsszel ezzel is felgyorsítja az elektromos járművekre való átállást, ami rendkívül fontos a 2050-es klímasemlegességi célok érdekében. Ez óriási kihívások elé állítja az autóipart Közép-Európában, így Magyarországon is.
Ahhoz, hogy a magyar termelés gerincoszlopa továbbra is az autóipar legyen, muszáj ilyen beruházásokat indítani. Ezzel kapcsolatosan Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke úgy fogalmazott lapunknak, hogy ebben a kérdésben „az a nagy művészet, hogy ezt az átalakítást úgy oldjuk meg, hogy a belsőégésű motorok világából zökkenőmentes legyen az átállás”. Kiemelte, hogy már jó néhány éve dolgoznak ezen: „Már valójában egészen odáig eljutottunk, hogy elmondhatjuk, hogy ezt az arányt úgy tudjuk mozgatni, ahogy a megrendelő szeretné. Tehát az Audi Hungaria rendkívül rugalmas, és nagyon gyorsan tud reagálni a megváltozott igényekre, továbbá alapvetően bármilyen követelményt tudunk teljesíteni.” Az Audi Hungaria elnöke szerint ehhez egyszerre kellett a szoros kapcsolatrendszert a kormánnyal, és a beruházási összeg, amelyet az Audi Magyarországra hozott.
Jelenleg tizenkétezer munkahely van csak nálunk. Természetesen az is nagyszerű, hogy megvan a közvetlen kapcsolat a magyar kormány felé. Kifejezetten Szijjártó Péterrel és munkatársaival szoros a kapcsolat, akik mindig meghallgatnak minket. Az Audi Hungaria és a magyar kormány céljai nagyon jól egybevágnak
– nyilatkozta az Indexnek Alfons Dintner.
A külügyminisztériumban tartott bejelentés értelmében most kisebb elektromotorok gyártását fogják megindítani nagy darabszámban gyártott autókhoz. Az Audi Hungaria elnöke kiemelte, hogy gyakorlatilag bármilyen típusú motort tudnak kínálni a Volkswagen-konszern számára. „Nem csupán gyártjuk, hanem az elektromotoros gyártási kapacitást és a hozzá kapcsolódó szaktudást is tudjuk folyamatosan fejleszteni. Eddig mindig is az Audi Hungaria stratégiája volt, hogy kompetenciát, hozzáértést és szaktudást is építsünk” – nyilatkozta Alfons Dintner.
Az Audi Hungaria konzekvensen átállítja termékportfólióját az elektromos autókra, a 2026-tól érkező új Audi-modellek már mind elektromos hajtásúak lesznek. 2033-tól folyamatosan kivezetik a belsőégésű motorokat, de ennek pontos időpontja még nincs véglegesítve. A jövőben Győrben készülnek az elektromos hajtások és a Volkswagen-konszern tisztán elektromos modelljei.
(Borítókép: Alfons Dintner. Fotó: Szollár Zsófi / Index)