Rárepült GVH a légitársaságok hirdetéseire
További Gazdaság cikkek
A közlemény szerint a két hatóság folyamatosan együttműködik egymással, hogy a lehető leghatékonyabban tudjanak fellépni az esetleges jogsértő reklámgyakorlatok ellen.
A hatóságok megegyeztek abban, hogy amennyiben a fogyasztóvédelmi hatóság a vizsgálata során a versenyhivatal hatáskörébe tartozó, feltételezetten jogsértő kommunikációt talál, úgy a GVH haladéktalanul megteszi a szükséges lépéseket, hogy minél kevesebb fogyasztó szenvedjen kárt a megtévesztő hirdetések miatt.
A GVH kiemelte, évek óta kiemelten figyeli a légitársaságok reklámgyakorlatát, és
már számos eljárást lefolytatott ezen a területen.
A közleményben kitértek arra, hogy a versenyhivatal az eljárásokon túl tájékoztató anyagokkal is segíti a fogyasztókat, hogy körültekintően vásárolják meg repülőjegyeiket, és az utazási ajánlatok esetében is kellő óvatossággal járjanak el. Emellett gyakorlati tanácsokkal is segíti az utazást tervezőket. A GVH arra hívta fel a fogyasztók figyelmét, hogy felkészülten vágjanak neki utazásuk megszervezésének, hiszen így könnyebben elkerülhetik a félrevezető tájékoztatásokat, valamint a nyaralás közben előforduló kellemetlen meglepetéseket.
A Gazdasági Versenyhivatal folyamatosan figyeli a piacot, és ha jogsértést észlel, haladéktalanul megteszi a szükséges intézkedéseket – olvasható a közleményben.
Mint arról korábban beszámoltunk, a fogyasztóvédelemért felelős miniszter soron kívüli vizsgálatot rendelt el a Ryanair ellen, a légitársaság akár 2 milliárd forintos bírságot is kaphat. Az Igazságügyi Minisztérium tájékoztatása szerint minden évben számos fogyasztói panasz érkezik a légitársasággal szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban. A kormány emellett a különadó áthárítását is elfogadhatatlannak tartja.