További Gazdaság cikkek
A járvány előtti pénzügyi év (2019/2020) azonos időszakához képest a Wizz Air 40 százalékkal nagyobb kapacitást tervezett júliustól szeptemberig, azonban a működési zavarok miatt ezt 35 százalékosra csökkenti a légitársaság.
Az ellenálló képességük javítása érdekében útvonalakat tervezett újra ott, ahol a reptéri résidőkiosztás miatt gyakrabban észleltek működési zavarokat, amelyek aztán késéseket és törléseket eredményeztek – számolt be az Airportal.
Az elmúlt negyedévet a cég veszteséggel zárta, a mostani nyári csúcsidőszakra azonban már profitot vár. A légitársaság az áprilistól júniusig tartó pénzügyi évének első negyedévében 285 millió eurós működési és 450 millió eurós nettó veszteséget ért el.
Ennek okai főként a működési zavarok miatti egységköltség-növekedés, az alacsonyabb ülőhely-kihasználtság és az árfolyamveszteségek voltak. Emellett az üzemanyagot is tartalmazó egységköltségek az április–júniusi negyedévben közel megduplázódtak.
Az átlagos ülőhely-kihasználtság a Wizz Air gépein 85 százalék volt az elmúlt negyedévben, amely az előző évhez képest javulást mutat. A járvány előtti mutatóktól azonban ez jelentősen elmarad.
A Wizz Air a közleményében hangsúlyozta: a likviditása továbbra is erős, június végén 1,57 milliárd eurós készpénzállománnyal rendelkezett.
Magyarországon egyébként a Wizz Air járattörlései megkeserítik az utasok életét, erről ebben a cikkünkben írtunk. Az elmúlt hetekben több fennakadás is történt náluk – kiragadva párat közülük: káosz alakult ki a londoni repülőtéren, aminek a végén töröltek egy Budapestre tartó járatot, Franciaországban pedig takarítónő mutatta meg az utasoknak, hogy nem mennek sehová. A magyar bejegyzésű fapados légitársaság az Index megkeresésére elmondta, hogy mi okozza náluk a fennakadásokat.