Grád Ottó: Mindennapos lesz, hogy nem fogunk tudni tankolni
További Gazdaság cikkek
- Felszívta magát a forint, a 400-as szint alá erősödtt az euróval szemben
- Varga Mihály szerint ezen múlik egész Európa jövője
- A Nemzetgazdasági Minisztérium fontos információkat közölt a SZÉP-kártyákról
- Nagy Márton: Kína ellenintézkedéseivel tovább fokozódhat a kereskedelmi konfliktus
- Jó hírt közölt a Pénzügyminisztérium, jelentős többlettel zártak szeptemberben
Arra a kérdésre, hogy mennyire válságos az üzemanyag-ellátási helyzet, Grád Ottó azt mondta: jelenleg nem tudják biztosítani az üzemanyag-ellátást azon a színvonalon, ahogy azt korábban megszokhatták a fogyasztók. A főtitkár szerint együtt kell élni azzal az elkövetkezendő időszakban, hogy nem fogunk tudni tankolni, mivel az üzemanyagok egy-egy típusa elfogy, vagy azzal, hogy akár a teljes benzinkúton nincs üzemanyag-ellátás.
Vannak nehézségek, és a következő időszakban az is egy komoly eredmény lesz, ha a jelenlegi színvonalon tudjuk tartani az ellátást. Mindennaposak lesznek azok a gondok, hogy a vásárlók nem kapnak majd mindig bizonyos üzemanyagfajtából
– fogalmazott a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára az ATV Egyenes Beszéd című műsorában.
Grád Ottó is egyetért Ratatics Péter, a Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatójának azon kijelentésével, hogy mindenki csak annyit tankoljon, amennyire szüksége van, hiszen az üzemanyag-ellátás jelenlegi helyzetében szerepet játszik az is, hogy az év első felében 20 százalékkal volt nagyobb a fogyasztás, mint a korábbi években valaha.
A főtitkár elmondása szerint ez a szám azért volt ilyen magas, mert az ársapka bevezetésével sok külföldi jött Magyarországra tankolni a kedvezményes árú üzemanyagból, azonban mióta a jogszabályok változásával a külföldi rendszámmal és forgalmi engedéllyel rendelkező autósok már csak piaci áron vásárolhatnak üzemanyagot Magyarországon, várhatóan a fogyasztás mértéke is normalizálódni fog. A változások azonban egyelőre komolyabb eredményt nem hoztak – tette hozzá.
Úgy véli, visszanézve a 480 forintos benzinár történelmi maximumnak volt nevezhető, és soha olyan drága nem volt még az üzemanyag, mint tavaly november 15-e előtt. Szerinte amikor az emberek meglátják a benzinkúton, hogy 780 forint helyett csak 480-at kell fizetni, akkor érthető, hogy többet tankolnak.
A tankolási limitről azt mondta: nem gondolja, hogy a legtöbb nagy hálózathoz tartozó töltőállomáson lejjebb kellene vinni az 50 literes napi limitet, és remélhetőleg ez a mennyiségű korlátozás elegendő lesz ahhoz, hogy az elkövetkezendő időszakban az ellátást biztosítani tudják.
A balatoni krízist azzal magyarázza, hogy a hétvégén jóval jelentősebb fogyasztás alakul ki a turisztikai központokban. Elmondása szerint erre előre nem tudnak rákészülni, mivel nincsenek olyan szabad logisztikai kapacitásaik, amelyekkel megoldhatóvá válna, hogy az egyéni fogyasztásnak megfelelően több üzemanyagot szállítsanak egyes régiókba, például hétvégén a Balatonhoz.
Grád Ottó végül arra kérte a fogyasztókat, hogy ha lehet, tele tankkal induljanak el. Úgy véli, a nagyvárosokban még tudnak tankolni, mivel ott még jó arányban találni üzemanyagot, szinte valamennyi terméktípus elérhető.
(Borítókép: Grád Ottó. Fotó: Kaszás Tamás / Index)