A Toyota bezárja szentpétervári gyárát
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
A Toyota végleges döntést hozott azzal kapcsolatban, hogy bezárja oroszországi gyárát. A gyártó márciusban előbb leállította az oroszországi járműimportot, majd a termelést is a szentpétervári üzemben. A végleges bezárást azzal indokolták, hogy nem tudják beszerezni a gyártáshoz szükséges alkatrészeket – írja az Automotive News.
A gyár kapacitása évi 100 ezer jármű, itt készült a Camry és a RAV–4 SUV Oroszország, Belarusz, Kazahsztán és Örményország számára.
A szentpétervári üzemben 2021-ben több mint 42 ezer RAV–4-et és több mint 38 és fél ezer Camryt gyártottak. A moszkvai székhelyű AEB Automobile Manufacturers Committee adatai alapján tavaly 38 441 eladott példányával a RAV–4 volt a 11. legkeresettebb autómodell Oroszországban.
Az üzem tizenöt éve kezdte meg az autógyártást 38 milliárd rubeles (jelenlegi árfolyamon 680 millió eurós) beruházás után.
Az Ukrajnában zajló háború miatt számos nemzetközi nagyvállalat függesztette fel tevékenységét Oroszországban, ezzel több milliárd dollár értékű vagyont hagytak maguk után. A Yale School of Management szerint több mint 750 vállalat jelentette be, hogy bizonyos mértékig korlátozza tevékenységét Oroszországban.
A Renault is kivonult Oroszországból
A Renault francia autógyártó márciusban jelentette be, hogy felfüggeszti működését moszkvai gyárában, miután kijevi bírálat érte: az ukrán külügyminiszter ugyanis felszólította az ügyfeleket és a vállalkozásokat szerte a világon, hogy bojkottálják a márkát.
A Renault májusban eladta többségi részesedését az AvtoVAZ-ban. A francia gyártónak ezután át kellett adnia a város önkormányzatának a moszkvai gyárat, ahol Renault és Nissan autók készültek.
Azzal, hogy a Renault részesedéseit az államra ruházták át, biztosított lett az, hogy az AvtoVAZ kezelhető maradjon, és hogy a vállalat a szankciós korlátozások mellett is tovább működhessen. „Így megőrizzük a kulcskompetenciákat, a termelési ciklust és a munkahelyeket” – mondta akkor Gyenisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter.