A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a kialakult gazdasági helyzetre tekintettel még nyáron és kora ősszel folytatott egyeztetéseket a kormánnyal, ezeken a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztésének a meghosszabbítását kérte.
Pénteken a szövetség arról számolt be, hogy a Reklámszövetség javaslatának eredményeképpen a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adócsomag-módosító előterjesztésébe.
Ezt a héten a parlament meg is szavazta, és a Magyar Közlönyben meg is jelent. Így tehát hivatalos: a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0 százaléka.
Az Indexnek küldött sajtóközleményükben az MRSZ üdvözölte a jogalkotók „észszerű döntését, mert a reklámadó visszavezetése éppen az ország számára most különösen kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hatott volna, ahogy azt az iparági érdekképviseleti civil szervezet az egyeztetések során hangsúlyozta”.
A Reklámszövetség véleménye szerint a szakma most részben fellélegezhet.
Az MRSZ ezzel együtt bízik abban, hogy hosszú távon ez a különadó végérvényesen kivezetésre kerül, „ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló reklámipar tudja erősíteni a gazdaságot” – fogalmaztak közleményükben.
Korábban az Indexnek nyilatkozott Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója, aki úgy fogalmazott: „kemény hónapok elé néz a reklámipar, ahol szintén a nyereségből kell kigazdálkodni az energiaválság pluszköltségeit. Ugyanakkor legalább a január elsejétől visszavezetendő reklámadó nem érinti meg a szektort.” A szakemberrel akkor arról beszélgettünk, hogy aki most azt mondja, hogy látja előre a piacon, mit hoz a jövő, az hazudik.
(Borítókép: Index)