Toronymagasan az Apple a legértékesebb

GettyImages-477483948
2023.01.08. 12:08
A Microsoft, a Coca-Cola, valamint a Disney a 21. század legstabilabb márkái – az elmúlt 22 évben ott voltak a világ tíz legértékesebb brandje között. A mezőnyben azonban jelentős változások figyelhetők meg, melyeknek, úgy tűnik, az Apple a legnagyobb nyertese.

Jelentős átrendeződés figyelhető meg a legértékesebb márkák világpiacán az elmúlt 22 év alatt – írja a portfolio.hu a Interbrands éves márkarangsorai alapján készített összeállításra hivatkozva.

A 2000-es évek elején az internet letarolta a piacot, ez pedig a márkaértékelés tekintetében is megmutatkozott. Az ezredfordulókor a Coca-Cola számított a legértékesebb brandnek, ám az első tízben olyan technológiai vagy távközlési vállalatok vertek sátrat, mint a Microsoft, az IBM, az Intel, a Nokia vagy az AT&T.

A legértékesebb márkák 2000-ben:

Márka Érték (milliárd dollár)
Coca-Cola 72,5
Microsoft 70,2
IBM 53,2
Intel 39,1
Nokia 38,5
General Electric (GE) 38,1
Ford 36,4
Disney 33,6
McDonald's 27,9
AT&T 25,6

Köröket ver mindenkire az Apple

A mögöttünk hagyott több mint két évtized során azonban jelentősen átrendeződött az élmezőny.

Az Apple toronymagasan vezet a maga 482,2 milliárd dolláros értékével, több mint 200 milliárdot verve a 278,3 milliárd dolláros értékkel bíró Microsoftra.

Az első öt helyezett között négyen is a technológiai iparban tevékenykednek, sőt a harmadik helyre befutó webáruház-óriást, az Amazont is társítják a szektorhoz.

A legértékesebb márkák 2022-ben:

Márka Érték (milliárd dollár)
Apple 482,2
Microsoft 278,3
Amazon 274,8
Google 251,8
Samsung 87,7
Toyota 59,8
Coca-Cola 57,5
Mercedes-Benz 56,1
Disney 50,3
Nike 50,3

22 éve a csúcson 

A legstabilabb márkának a Microsoft mondható, amely 2000-ben, valamint napjainkban is a második legértékesebb brandnek számít.

Az informatikai óriás mellett csak a Coca-Cola, illetve a Disney mondhatja el még magáról, hogy már az ezredfordulón, valamint az azt megelőző évben is a top 10-ben tanyázott, igaz – talán meglepő módon – az italgyártó nagyhatalom értéke 15 milliárd dollárral csökkent 22 év alatt – írja a Portfolio.

(Borítókép: Eric Thayer/Getty Images)