Búcsút inthetünk a trappista sajtnak az infláció miatt?
További Gazdaság cikkek
- Visítozva rohant a NAV egységei elől a Reszkessetek, betörők! sztárja
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
A g7.hu számolt be arról, hogy mekkora drágulás volt látható decemberben. Azt írták, hogy 2022 végére már 40 százalék feletti inflációt tapasztalhattak a magyarok az alapvető termékeknél: ugyan a februárban bevezetett árstop miatt a 2,8 százalékos UHT tej ára nem változott,
DE A TÖBBI TEJTERMÉKRŐL EZ NEM MONDHATÓ EL.
A G7 szubjektív felmérése szerint a trappista sajt egy hónap alatt, novemberről decemberre 18,7 százalékkal drágult, a 20 százalékos zsírtartalmú tejföl pedig 12,5 százalékkal került többe, de a joghurt, a túró és az 1,5 százalékos tej ára is 10 százalékkal nőtt november és december között.
Az emelkedés azért is figyelemre méltó, mert a portál mérése szerint általánosságban nem nőtt jelentősen az infláció mértéke a két hónap között. Az általuk 48-49 százalékosra mért infláció úgy jött ki, hogy egyes termékek (így a tejtermékek is) drágultak, míg mások olcsóbbak lettek. Utóbbiak közé tartozik a narancs és a fehérrépa, ezeknek az ára egyetlen hónap alatt 27, illetve 23 százalékkal esett vissza. A paprika és a sárgarépa 7, illetve 6 százalékkal lett olcsóbb.
Mint arról az Index beszámolt nemrég, a magyarok többsége rossznak érzi anyagi helyzetét, emiatt számos területen igyekszik spórolni, legtöbben az élelmiszer-vásárlást korlátozzák. Novemberben a spórolás 6,7 tized százalékos visszaesést okozott a kereskedelemben.
Mindeközben egyes árstopos termékeket egyre nehezebben lehet elérni a boltokban, és nemrég már egy interaktív térképet is létrehoztak azért, hogy le lehessen vadászni ezeket.
(Borítókép: Sean Gallup / Getty Images)