- Gazdaság
- infláció
- vodafone
- telefonszolgáltatás
- internet
- inflációkövető díjkorrekció
- yettel
- digi
- telekom
Inflációkövető díjak jönnek a telefon- és internetszolgáltatóknál
További Gazdaság cikkek
- Történelmi mélypontra került a forint, Orbán Viktor rámutatott a forintgyengülés felelőseire
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
A Vodafone Magyarország sajtóosztálya megerősítette azon híreket, miszerint inflációkövető díjkorrekciót fognak alkalmazni lakossági, egyes flottás és kisvállalati ügyfeleiknél január 2-tól. Ennek oka, hogy a 2021. szeptember 1. és 2022. augusztus 31. közötti időszak alatt 109,39 százalékos mértékű átlagos fogyasztói árindexváltozás volt tapasztalható. A 24.hu értesülése szerint a díjkorrekció az otthoni és a mobilszolgáltatások előfizetési díjait egyaránt érinti.
Mint kiderült, a másik három nagy szolgáltatónál is lesz inflációkövető díjemelés. A lapnak egy távközlési piaci szakértő elmondta, fontos hangsúlyozni:
a lépés nem áremelés, hanem díjkorrekciós kiigazítás.
A háttérben az áll, hogy 2018-ban életbe lépett az egységes uniós hírközlési kódex irányelve, amely teljesen átírta a korábbi szabályokat, és megteremtette annak lehetőségét is, hogy a távközlési szolgáltató egyoldalúan, de indoklással módosíthassa az ÁSZF-ét, azzal, hogy a határozott idejű szerződéseknél is biztosítja a felmondás lehetőségét az ügyfeleknek. Egyoldalú módosításra korábban nemigen volt a szektornak lehetősége – magyarázta a szakértő.
Elmondta, az iparágnak egyre nehezebb lett a megnövekedett költségek kigazdálkodása. Ezért módosították a szolgáltatók az ÁSZF-jeiket, és emelték be az automatikus inflációkövető díjkorrekciót a hatósággal egyeztetve. Hozzátette:
a díjkorrekció nem fedezi a költségeik növekedését, viszont megvalósul egyfajta tehermegosztás a szolgáltatók és az ügyfeleik között.
A Magyar Telekom Vállalati Kommunikációs Igazgatósága közölte: az első árkiigazításra 2023-ban, a KSH 2022-es éves átlagos fogyasztói árindexet tartalmazó hivatalos közleménye után 90 napon belül kerül sor, amiről tájékoztatni fogják az előfizetőket.
A Yettel a díjakon az idei évtől évente egyszer a KSH éves átlagos fogyasztói árindexének megfelelően változtat a közleményt követő 60 napon belül, az ügyfeleket előzetesen értesíteni fogják. A Diginél a díjmódosulás májusban hatályosul az ÁSZF-ben nevesített díjcsomagoknál (vannak kivételek is).
Az inflációkövető díjkorrekciós mechanizmusról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) tudomása van, felügyeleti tevékenysége pedig biztosítja, hogy a szolgáltatók gyakorlata, valamint ÁSZF-je a lehető legteljesebb mértékben összhangban legyen a jogszabályokkal.
(Borítókép: Robert Alexander / Getty Images)