- Gazdaság
- Zöld Index
- belső égésű motorok
- autógyártás
- európai parlament
- elektromos autók
- szintetikus üzemanyag
- autós nagykoalíció
Koránt sincs végük a belső égésű motorral hajtott autóknak

További Gazdaság cikkek
-
Szakít a készpénzzel a Wizz Air, változások jönnek a fedélzeten
- Brüsszel attól fél, hogy Magyarország frontális támadást indít az orosz szankciók ügyében
- Telex: Több tucat munkatársát küldi el a SPAR
- Mindenki kapaszkodjon, aki idén venne lakást: jelentős drágulásra kell számítania
- Szijjártó Péter: Európa legnagyobb zöldenergia-projektje jöhet létre a kontinens keleti felén
Az Autós Nagykoalíció üdvözli az Európai Parlament szavazásának eredményét, mely során a szén-dioxid-mentes új autókról létrejött októberi megállapodás elfogadása mellett döntöttek.
Az Európai Parlament képviselői kedden megszavazták, hogy 2035-től szinte kizárólag szén-dioxid-kibocsátás-mentes új autókat lehet forgalomba helyezni.
Mindez ugyanakkor nem jelenti a belső égésű motorok eltűnését a kínálatból 2035 után.
A megszavazott megállapodás keretein belül felkérték az Európai Bizottságot, hogy készítsen elő egy javaslatot a szintetikus, szén-dioxid-semleges üzemanyagok szerepéről a jövő autógyártásában. A szintetikus üzemanyagok lehetővé teszik, hogy a technológiai sokszínűség elvét szem előtt tartva továbbra is számos lehetőség álljon a vásárlók rendelkezésére, amikor hajtásláncot választanak.
Addig-addig variáltak Brüsszelben, hogy a végén dízelhiány lehet
Az viszont biztos: egyelőre pánikra nincs ok.
Az Autós Nagykoalíció támogatja a megállapodást, ugyanis amennyiben Európában gyors sikereket szeretnénk elérni a szén-dioxid-kibocsátás-csökkentésében, a jelenlegi járműállományra kell elsősorban koncentrálni. Jelenleg az európai utakon közlekedő járművek túlnyomó többsége belső égésű motorral működik, ezek lecserelése elektromos autókra több évtizedes folyamat lenne.
Hiába a drágulás, nem rántja a mélybe a töltőkábel a villanyautósokat
Nem veszíti el versenyelőnyét az elektromos autó.
A szintetikus üzemanyagokkal ezeket a járműveket környezetbarát módon lehetne üzemeltetni, és a töltőállomási infrastruktúra is rendelkezésre áll, szemben a gyerekcipőben járó elektromostöltő-infrastruktúrával.
A hagyományos, nem szintetikus üzemanyagot használó járművek sem tűnnek el teljesen a kínálatból 2035 után, ugyanis a kevesebb mint 10 ezer személyautót vagy kevesebb mint 22 ezer kishaszongépjárművet gyártó márkák kivételt kaptak a szabályozás alól.
Szintén fontos hozzátenni, hogy a megállapodást 2026-ban felülvizsgálják, és amennyiben szükséges, új döntéseket hoznak – mutatott rá Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.
Gáz helyett a fékre lépett az autópiac 2022-ben
Korántsem drámai azonban a helyzet.
(Borítókép: Sean Gallup / Getty Images)