Újabb részletek derültek ki a vármegyebérletekkel kapcsolatban
További Gazdaság cikkek
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
„Május elsejével buszra és vasútra egyaránt érvényes, havi országbérletet és vármegyebérletet ajánlunk. A vármegyebérlet 9450 forintba, a havi országbérlet 18 900 forintba kerül majd. Akik tömegközlekedéssel járnak dolgozni, komoly összeget spórolhatnak” – ismertette Orbán Viktor miniszterelnök szombati évértékelőjében.
Jöhet a vármegyebérlet
A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága a bejelentést külön részletezte. Ebben kitérnek arra, hogy május 1-től a minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszer használatával teljes vármegyét, sőt akár az egész országot be lehet utazni a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV járatainak igénybevételével.
A teljes árú vármegyebérletet 9450 forintért lehet majd megvásárolni várhatóan április utolsó hetétől, az országbérlet ennek duplájába fog kerülni. A tanulók mindkettő esetében 90 százalékos kedvezményt vehetnek igénybe
– áll a vállalat tájékoztatásában, amelyben úgy egyértelműsítik Orbán Viktor bejelentését, hogy a tarifaközösség felé vezető úton tett legjelentősebb lépésnek is nevezhető az a változtatás, amelyet a vármegyebérlet és az országbérlet hozhat május 1-től.
Az új típusú, egyszerűen elérhető és alacsony árú termékekkel utazók a MÁV-START, a VOLÁNBUSZ, a MÁV-HÉV és a GYSEV helyközi járatait korlátlanul használhatják majd a bérleten feltüntetett területen.
„A szolgáltatási színvonal emelése és a menetrendek összehangolása mellett az új tarifatermékek bevezetésével mind a közúti, mind pedig a kötöttpályás helyközi közösségi közlekedés versenyképessebbé, vonzóbbá vállhat, ugyanis a vasút és a busz egységes igénybevételének lehetősége jobb minőségű kiszolgálást, több járatot, kevesebb várakozást hoz” – áll a közleményükben, amelyben aláhúzzák: a vidéki mobilitási lehetőségek bővülése a környezetbarátabb tömegközlekedés irányába tereli az utazókat, autósokat. A tájékoztatás szerint azok, akik utazásaik során rendszeresen átlépik a vármegyehatárt,
két Vármegyebérlet áráért az ország egész területére érvényes Országbérletet vásárolhatnak.
Ennek előnye, hogy minden olyan járatra érvényes, amelyet a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV üzemeltet helyközi forgalomban, így akár egyetlen bérlettel keresztülutazhatjuk hazánkat, eljuthatunk a legszebb, legnépszerűbb turisztikai látványosságokhoz, kirándulásra és akár vármegyéken át történő napi ingázásra is alkalmas.
Fontos részletek
A vidéki és a Pest vármegyei közösségi közlekedést hozza lendületbe az új, 30 napos érvényességű vármegyebérlet, amely a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt használható lesz. A teljes árú bérlet 9450 forintba kerül majd, ezáltal olcsóbb lesz, mint a havi Budapest-bérlet vagy mint 15 liter – átlagosan 250-300 kilométer megtételére elegendő – üzemanyag (február közepi áron számolva). A tanulóbérlet 90 százalékos kedvezménnyel váltható, 945 forintba, azaz nagyjából kétgombócos fagyi árába fog kerülni.
A harmincnapos teljes árú országbérlet 18 900 forintba fog kerülni. Kétezerötszáz forinttal olcsóbban lesz megvásárolható, mint jelenleg 30 kilométerre érvényes bérlet. A tanulók ezt a bérletfajtát választva is igénybe vehetik a 90 százalékos kedvezményt, így 1890 forintért szinte bárhová eljuthatnak az országban a diákok kötött pályán vagy a Volánbusszal.
Továbbá azt is fontos kiemelni, hogy a teljes árú bérlet árának 86 százalékát térítik meg a munkáltatók. A vármegyebérlet esetében mintegy 1300, országbérlettel kicsivel több mint 2600 forint saját költségen tudnak utazni az utasok a helyközi szolgáltatókat választva. A közleményükben külön felhívják arra a figyelmet, hogy a kedvezményes árú bérletek okozta bevételkiesést „a kormányzat megtéríti a közlekedési társaságok felé, amelyek a bevezetéstől a nyár során folyamatosan gyűjtik a tapasztalatokat és az utasaik visszajelzéseit”. Illetve a járműkapacitásaikat a változó utazási szokásokhoz, igényekhez fogják igazítani.
(Borítókép: Nagy Tamás / Index)