Kistelek igent mondott a náluk épülő akkumulátorgyárra
További Gazdaság cikkek
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
„Az életben sajnos van olyan, hogy gyorsan kell dönteni, és az a probléma, hogy most a testületnek sincs több ideje erre” – reflektált Kistelek polgármestere, Nagy Sándor a 24.hu kérdésére, ugyanakkor elismerte, hogy valóban egy akkumulátorgyárról van szó. A lap értesülése szerint a földeladás részleteiről a város képviselői nem láthattak tisztán, ennek ellenére megszavazták az előterjesztést. A városvezető elmondása szerint az említett 12 hektáros területet többször próbálták eladni, amire 50-60 projektajánlat érkezett, de egyik sem volt ilyen kedvező. Kiemelte: a sürgős határozatra a város érdekében volt szükség, a beruházásból származó adóbevételek és a munkahelyek teremtése számos előnnyel jár Kistelek számára.
A pénzügyi bizottság vezetője szerint a hozzájuk jutott információk alapján is lehet felelős döntést hozni, aki „pedig erre nem képes, annak nem biztos, hogy testhezálló feladat a képviselőség” – fogalmazott.
A januári jegyzőkönyv szerint nyolcan támogatták, de Mészáros Gábor képviselő kifogásolta, hogy a szavazás előtt nem kaptak megfelelő anyagot arról, hogy ki áll a beruházás mögött, milyen tevékenységet fog végezni, és ez jelent-e bármiféle környezeti terhelést.
Nem hiszem, hogy komoly szándék esetében, amikor már az elején, a földterületek megvásárlásával százmilliókat akarnak befektetni, ne legyen kidolgozott projektterv
– írta Facebook-oldalán a képviselő, aki úgy véli, egy ekkora beruházás jóváhagyása előtt tájékoztatni kellett volna a lakosságot.
A döntés után vált világossá, hogy a várostól 1,5-2 kilométerre lévő területen egy kínai–koreai cég fog akkumulátor-részegységeket gyártani, a Mercedes és a BMW beszállítójaként a hazai leányvállalatoknak is fognak szállítani.
Debrecen elutasította
Az elmúlt hónapokban heves viták folytak arról, hogy jó-e Magyarországnak, ha akkumulátor nagyhatalommá válik. A kormány szerint ez lehet versenyelőnyünk a megújuló energiára fokozatosan áttérő Európában, ugyanakkor a lakosok félnek attól, hogy egészségkárosodást és jelentős környezeti terhelést okoz, ha településük közelében akkumulátorgyárat működtetnek.
Mint mi is beszámoltunk róla, Debrecenben a január 9-ei lakossági közmeghallgatáson nagy ellenkezést váltott ki a kínai beruházás, ahogy több érintett településen, például Gödön is tartanak a hosszú távú hatásoktól.