Új arcot varázsol Budapestnek a Déli Körvasút
További Gazdaság cikkek
Tavaly novemberben a Déli Körvasút másodjára is megkapta a környezetvédelmi engedélyt, amit a civilek megtámadtak. A beruházással összefüggésben elrendelt jogvédelem miatt határozatlan időre a fakivágásokat is felfüggesztették a MÁV Zrt. üzemi területén.
A Déli Körvasút környezetkímélőbb alternatívát kínálhat a személyautós közlekedéssel szemben, hiszen megépülésével több vonat közlekedhetne a fővárosi agglomerációban.
A beruházó a XI. kerületi Hamzsabégi sétány átalakítását is kitűzte célul, amelyet az utóbbi években csúnyán elhanyagoltak. A mintegy 6,4 méter szélességű sávot egy másik projekt keretében megújítanák, ott egy parkot alakítanának ki.
A környezetrendezés során egy egységes, összefüggő zöld terület jöhet létre a Budaörsi út és a Duna között, amit most Újbudai Zöldfolyosó néven emlegetnek.
A megvalósítás keretében új gyalogos, kerékpáros kapcsolatok is kiépülnek a vasút két oldala között, ezzel biztonságos módon javulhatnak a városrész belső kapcsolatai. A megújítás előtt a helyi lakosság véleményét is kikérik, a tervek ezután készülhetnek el a közösségi tervezés során.
Sokkal több fát ültetnek, mint amennyit kivágnak
A törvény értelmében a MÁV Zrt. köteles üzembiztos állapotban tartani a vasúti pályát és tartozékait. A vasúti töltésrézsűkben kinőtt fák kivágása szükségszerű, máskülönben nem lehet garantálni a vasúti közlekedés biztonságát – mutatott rá a Magyar Építők.
A vasútfejlesztéshez kapcsolódó környezetrendezési terv 941 új fa telepítését tartalmazza, ami sokkal több, mint az a 190 darab közterületi fa, amit kivágnának. Több mint négyszer annyi növényt ültetnének, mint amennyi eltávolítása a munkavégzéshez szükséges lenne – írták.
Eltüntetnék a szemétlerakókat, a hajléktalantanyákat és a balesetveszélyes átjárókat
A Hamzsabégi sétány melletti töltés hemzseg az illegális szemétlerakóktól és veszélyes átkelőktől. A növényzettel benőtt töltéseket famentessé teszik, balesetvédelmi szempontból ugyanis 5 méteres védősávban nem veszélyeztetheti semmi a pálya vagy a felsővezeték üzemszerű állapotát – jelezték.
A balesetveszélyes gyalogos átjárókat megszüntetik, helyettük két biciklis és gyalogos aluljáró épül. A hulladéklerakókat és a hajléktalantanyákat szeretnék megtisztítani és felszámolni, helyükön pedig rendezett, famentes töltést alakítanak ki.
Nádorkert városrészben korszerű, integrált zajszerkezettel ellátott új vasúti megállóhely épül, megteremtve az elővárosi kapcsolatot az újonnan nyitott Mol-torony és BudaPart területek, illetve az Infopark között, valamint egyéb tömegközlekedési módozatokkal.
Nem mellékesen négy új híd épül a Gubacsi út felett: a Mester utca térségében épülő vasúti hídon a személyszállító vonatok keresztezés nélkül tudnak majd áthaladni a tehervonatok által használt vágányok felett.
Javul a zajvédelem
A Déli Körvasúttól a zajvédelem lényeges javulását várják a szakértők: annak érdekében, hogy a vasúti zajterheket a határérték alá csökkentsék, integrált zajszerkezet épül a Bartók Béla úti hídtól egészen a Duna-hídig.
Két új, forgalmas vasúti megállóhely is épül. Az egyik Nádorkertnél, a másik pedig a Soroksári útnál, a Közvágóhíd közelében létesül.