Márciusban több mint egymillió új autót helyeztek forgalomba az unióban
További Gazdaság cikkek
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
Márciusban az egy évvel korábbihoz képest 28,8 százalékos növekedéssel 1,087 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba az Európai Unióban. Januárban 11,3 százalékos, februárban 11,5 százalékos volt az éves növekedés.
A forgalomba helyezések éves növekedése tavaly augusztusban indult meg 4,4 százalékkal, és azóta többnyire tíz százalékot meghaladó ütemben zajlott.
Az első negyedévben 2,7 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 17,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A négy legnagyobb uniós autópiac közül Spanyolországban volt a legnagyobb a növekedés, 44,5 százalékos az első negyedévben. Olaszországban 26,2 százalékkal, Franciaországban 15,2 százalékkal, Németországban pedig 6,5 százalékkal nőtt az új autók száma.
Nagy növekedést ért el márciusban a BEV autók forgalomba helyezése az EU-ban, 58,0 százalékkal 151 ezerre emelkedett. Az első negyedévben 321 ezret helyeztek forgalomba 43,2 százalékos éves növekedéssel. Hibrid-elektromos autóból 264 ezret helyeztek forgalomba márciusban, 38,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A márciusban forgalomba helyezett autók 37,5 százaléka volt benzinüzemű, több a februári 36,9 százaléknál, a hibrid-elektromos (HEV) részaránya 24,5 százalékra csökkent a februári 25,5 százalékról, a dízeles autók részaránya 14,5 százalék volt márciusban a februári 15,0 százalék után, a teljesen elektromos, akkumulátoros üzemű (BEV) autók részaránya 13,9 százalékra emelkedett 12,1 százalékról, a hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autóké pedig az előző havival megegyező, 7,2 százalék lett márciusban.
Január–márciusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik között 37,4 százalék volt a benzinesek részaránya, 25,2 százalék a HEV és 15,0 százalék a dízeles autók részaránya. Az akkumulátoros-elektromos autók részaránya az első negyedévben 12,1 százalék, a plug-in hibrideké pedig 7,1 százalék volt. Egy évvel korábban, 2022 első negyedévében 37,2 százalék volt a benzines autók részaránya. A hibrid elektromos autóké 23,2 százalék volt, a dízeleké 17,5 százalék, a BEV autóké 10,0 százalék, a plug-in hibrideké pedig 8,7 százalék.
Magyarországon január–márciusban az ACEA nyilvántartása szerint 40,7 százalék volt a hibrid-elektromos autók részaránya az összes üzembe helyezésen belül, és 37,6 százalék a benzineseké. A dízelautók részaránya 10,6 százalék, a teljesen elektromos autóké 5,6 százalék, a plug-in hibrid autóké 4,8 százalék volt. Egy évvel korábban, 2022 első negyedévében 40,5 százalék volt a hibrid-elektromos autók részaránya az összes forgalomba helyezett új autó között, a benzineseké pedig 38,4 százalékos. A dízelek 11,4 százalékos, a BEV autók 4,4 százalékos, a plug-in hibridek szintén 4,4 százalékos szeletet hasítottak ki maguknak a forgalomba helyezésekből.