Árgus szemmel figyelik Matolcsyék a magyar gigabankholding létrejöttét
További Gazdaság cikkek
- Vészhelyzet van a szomszédban, tömegesen vándorolnak el az országból
- Hátunk helyett a szánkba vettük – a legjobb túrós batyukat kerestük
- Van megoldás, így tehetünk a halálozás csökkentéséért
- Matolcsy Györgyék jelezték: Koránt sincs vége a lakásárak emelkedésének
- Csúcsra járatja a lakosság az előtörlesztést – ennyi pénzük lett a magyaroknak?
„A fúzió előkészítése tervezetten történik, megvalósultával az ügyfelek az ország létrejövő második legnagyobb bankjának hálózatát, szolgáltatásait érhetik el. A folyamat során a jegybank számára kiemelt fontosságú az ügyfélérdekek védelme és a pénzügyi stabilitás: az egyesülő banktól az MNB ezt kéri számon” – írták a közleményben. Arról, hogy miként jön létre az új holding, nemrég ebben a cikkünkben is írtunk.
Az MNB is felhívta a figyelmet arra, hogy az egyesülés a hónap végi hosszú hétvégén (április 29. – május 1.) az egyes elektronikus szolgáltatásokat érintő átmeneti technikai szünetekkel, illetve részleges és teljes bankszünnapokkal jár. Később azonban az ügyfelek az eddiginél nagyobb fiókhálózathoz, bővebb szolgáltatási palettához férhetnek majd hozzá – írták.
A Magyar Nemzeti Bank a hosszú hétvégén is figyelemmel kíséri „az MKB és a Takarékbank informatikai, arculati és fizikai összeolvadását”. A folyamat idején is elvárják a pénzügyi piacok zavartalan, nyugodt működését, az ügyfelek megfelelő tájékoztatását, érdekeik védelmét, és a fogyasztóvédelmi szempontok előtérbe helyezését.
„Az egyesülés kapcsán az ügyfeleknek nincs teendőjük: folyószámlájuk, bankkártyájuk, hitelkártyájuk, hitelszámlaszámuk, illetve elektronikus csatornáik elérhetőségei nem változnak, s nem módosulnak az érvényben lévő különböző hitelszerződések feltételei, illetve törlesztőrészletei sem. A két egyesülő hitelintézet ügyfelei előzetesen tájékoztatást kaptak, kaphatnak a folyamatról a mostani átállás során is az érintett bankok telefonos ügyfélszolgálatainál (MKB Bank-ügyfélszolgálat és Takarékbank-ügyfélszolgálat), illetve a fúzióról hírt adó honlapjain (MKB Bank és Takarékbank)” – írta a jegybank.
A közleményt azzal zárták, hogy „a fogyasztók emellett a fúzióval kapcsolatos megkereséseikre az MNB telefonos ügyfélszolgálatán is választ kaphatnak, illetve írásban és személyesen is elmondhatják kérdéseiket, észrevételeiket, valamint a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat irodáihoz is fordulhatnak. A jegybank kapcsolatot tart a sajtó munkatársaival is, így szükség esetén a médián keresztül is folyamatos tájékoztatást nyújt az egyesülésről.”