Fütyült a válságra és rekordot döntött az autókat lekáderező vállalat
További Gazdaság cikkek
- Új kör szekerét tolja meg a kormány, „ingyenpénz” is lesz
- Financial Times: Magyarország több mint egymilliárd eurót veszíthet a Brüsszellel fennálló vita miatt
- Orbán Balázs: A vendégmunkások nem maradnak az országban, hanem hazamennek
- Túladóztat a kormány a szakértő szerint – ez vár a magyarokra jövőre a benzinkutakon
- Januártól záporoznak a fontos pénzügyi változások Magyarországon
Bár 2022-ben a magas infláció, a növekvő kamatlábak, valamint az Ukrajnában dúló háború árnyékában az üzleti világ számos nehézséggel nézett szembe, a járműelőtörténet-szolgáltató carVerticalnak sikerült növekednie.
2022-ben a vállalat 23,3 millió eurós bevételi rekordot könyvelhetett el, ami 30 százalékos növekedést jelent a 2021-es 17,7 millió euróhoz képest.
A cég egyik fő területe továbbra is Magyarország, amely évről évre jobb eredményeket produkál. „Keményen dolgozunk, hogy átláthatóbbá tegyük a magyarországi használtautó-piacot, fejlesztjük szolgáltatásainkat, és célunk, hogy 2023 végére harmincnál is több országban legyünk jelen” – mondta Rokas Medonis vezérigazgató.
A használtautó-piac kihívásai
Viharos év volt 2022, és számos iparágban lelassult a növekedés. A Hungary Today portál szerint a magyarországi használtautó-piac 6 százalékkal zsugorodott 2023 első hónapjaiban az előző év azonos időszakához viszonyítva. Járműipari szakértők előrejelzése szerint az értékesítések volumene hamarosan helyreáll mind Magyarországon, mind a többi európai országban.
„Bár a bevételünk 30 százalékkal nőtt 2022-ben, mi is tapasztaljuk, hogy a világban zajló események, mint az ukrajnai háború jelentős befolyást gyakorolt a használtautó-iparra, különösen Európában. Miközben a használt járművek kínálata továbbra is alacsony, a piacnak év vége felé lassan fejlődésbe kell lendülnie” – fogalmazott Medonis.
A B2B előretörése
A vállalat elsősorban B2C (business to costumers – fogyasztó felé történő szolgáltatás) vállalatként volt ismert. Az elmúlt években a vállalat terjeszkedni kezdett a B2B szegmens (business to business – vállalatok közötti tranzakciók) felé, ami komoly eredményeket hozott 2022-ben: a B2B értékesítés részesedése az év folyamán 79 százalékkal nőtt, ami jelentős potenciált jelez a jövőre nézve.
A cég szolgáltatásainak minősége nagyban függ a járműipari adatok elérhetőségétől. 2022-ben a vállalat új adatforrásokkal bővült, most már több mint 1000 forrásból dolgozik, melyeket biztosítótársaságok, nemzeti nyilvántartások, bűnüldöző szervek, valamint más intézmények és magánszervezetek kezelnek. A vállalat több új piacra is belépett tavaly, felvette a kínálatába a motorkerékpár-történeti jelentéseket, és új funkciókon kezdett dolgozni.
A vezérigazgató szerint
2023 első negyedéve előrevetíti a vállalat további növekedését, és év végére a bevétel eléri legalább a 30 millió eurót.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)