Rendkívüli bejelentést tett a Wizz Air

DSC5457
2023.07.03. 09:36
A légitársaság internetes felülete és mobilalkalmazása magyar idő szerint július 4-én 0 órától reggel 8 óráig nem lesz elérhető – tájékoztatott erről a légitársaság.

A Wizz Air hamarosan karbantartási munkálatokat végez online felületein – írta közleményében a légi közlekedési társaság.

A légitársaság internetes felülete és mobilalkalmazása magyar idő szerint július 4-én 0 órától reggel 8 óráig nem lesz elérhető.

Tájékoztatásuk szerint ezért a légitársaság a zökkenőmentes utazás érdekében arra kéri érintett utasait, hogy a tervezett és előre bejelentett leállást megelőzően foglaljanak járatokat és intézzék az online utasfelvételt, valamint lefényképezve vagy kinyomtatva is vigyék magukkal beszállókártyáikat a reptérre.

A Wizz Air ugyancsak felhívja a figyelmet arra, hogy a karbantartás ideje során az utasoknak nincs lehetőségük a meglévő foglalásaik módosítására, valamint az ügyfélszolgálaton keresztül se tudnak azokon változásokat eszközölni.

A közleményüket úgy zárják, hogy az üzemszünet idején a légitársaság utasai, amennyiben nem tudták elvégezni az online utasfelvételt, az utasfelvételi pultoknál július 4-én 0 óra és reggel 8 óra között térítésmentesen kaphatják meg beszállókártyáikat.

Volt már korábban ilyen

Legutóbb a vállalat internetes felülete és mobilalkalmazása október 4-én 23 órától október 5. hajnali 4 óráig nem volt elérhető. Akkor is karbantartás munkálatokra hivatkoztak, az utasoknak nem volt lehetőségük a meglévő foglalásaik módosítására.

az ügyfélszolgálaton keresztül se tudtak azokon változásokat eszközölni. 

Akkor a hosszú sorok kerülése érdekében a Wizz Air azt javasolta az utazóknak, hogy az érintett időszakban induló járataik felszállása előtt 3 órával érkezzenek a repülőtérre.

Kényszerleszállás is volt pár napja

Mint ismert, június 29-én visszafordult Ferihegyre a Wizz Air Marosvásárhelyre tartó járata, nem sokkal azután, hogy felszállt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Az utasok beszámolói alapján a hajtómű hibásodhatott meg. A Marosvásárhelyre tartó utasokat egy Törökországból visszatérő gép szállította el, ez a járat végül magyar idő szerint 13.17-kor szállt fel és 14.01-kor landolt. Mivel eredetileg 08.10-kor kellett volna leszállnia, ezért közel 6 órás késésről van szó, ami 1500 kilométernél rövidebb út esetén utasonként 250 euró kártérítést jelenthet.

Azonban műszaki meghibásodások esetén, amennyiben a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a meghibásodást a rendszeres karbantartással nem lehetett elkerülni, és a hiba váratlanul lépett fel (pl. külső hatások), a kérelmet nem lehet érvényesíteni.

A Wizz Air akkor közleményben reagált a június 29-i Budapest–Marosvásárhely járattal kapcsolatban: „a Wizz Air június 29-én Budapestről Marosvásárhelyre tartó járata egy apróbb technikai probléma miatt visszafordult az induló repülőtérre. Az átmeneti hiba a légitársaság protokollja szerint karbantartást igényelt, amely elvégzésére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér bizonyult alkalmasabbnak. A karbantartást követően 12:59-kor felszállt a helyettesítő repülőgép az utasokkal. A Wizz Air számára továbbra is utasai és munkatársai biztonsága a legfontosabb. A légitársaság ezúton is szeretne elnézést kérni minden érintettől, akit kellemetlenség ért.”

(Borítókép: Kaszás Tamás / Index)