Első körben Rákospalota nyert a Veresegyház–Vác vasútvonal ellen indított perben
További Gazdaság cikkek
- Elkezdődött a nagy balatoni stégrazzia, nincs kegyelem
- Drámai létszámleépítés jön az egyik legnagyobb észak-magyarországi gyárnál
- Vészhelyzet van a szomszédban, tömegesen vándorolnak el az országból
- Hátunk helyett a szánkba vettük – a legjobb túrós batyukat kerestük
- Van megoldás, így tehetünk a halálozás csökkentéséért
A kormány még 2021-ben döntött a beruházás előkészítéséről. Vitézy Dávid meglátása szerint Rákospalota-Újpest a szűk peronjaival az egyik legrosszabb állapotú budapesti állomás, de nem csak ez szólt a felújítás mellett. Hozzátette, a szükséges tervezői modellezések is igazolták, hogy ott külön szintű vasúti csomópontot kell kiépíteni.
Vitézy Dávid megjegyezte, a XV. kerület a kezdetektől fogva szkeptikus volt, „láthatóan nem érezte úgy, hogy az északi agglomerációból a vasút versenyképességét jelentősen növelő beruházás számára fontos lenne”. Ennek ellenére eleinte nem akarták elgáncsolni a projektet. Aztán a kerület a Rákospalota-Újpest északi részén tervezett átemelési műtárgyat jelölte ki ellenségként, írja a volt államtitkár.
Felperesi keresetében a XV. kerület arra hivatkozott, hogy „védett kertvárosi rész közelében” nem ért egyet a vasúti fejlesztéssel és a szintbeli keresztezés megtartását kéri. A vasúti műtárgy szerintük “több száz ember életkörülményeinek tönkretételét” okozza – hogy valójában miként, azt Vitézy Dávid szerint ők sem tudták alátámasztani.
„Ott tartunk tehát megint, ahol »szoktunk«: van egy megkérdőjelezhetetlenül, Budapest egésze, a Rákospalota-Újpest felújítása és a váci vonal érintettsége révén összesen körülbelül 100 ezer agglomerációs lakó számára hasznos vasúti beruházás, melyet meghiúsít vagy évekkel késleltet egy ellenzéki vezetésű budapesti kerület politikai haszonszerzési célból” – jegyezte meg a közlekedési és városmobilitási szakértő.
Vitézy Dávid korábban arról írt, hogy Magyarországnak élnie kell az újbóli pályázás lehetőségével a Déli Körvasút esetében. Egy korábbi posztjában arra is kitért, hogy Magyarországnak a környezetvédelmi engedély újbóli kiadását követően ki kell tartania a Déli Körvasút beruházásának megvalósítása mellett.
Fontos újdonság, hogy nemrég a bíróság közzétette írásba foglalt ítéletét, amelyből világosan látszik: a vasút elleni tiltakozások legfőbb hivatkozásaival összefüggésben nem adott igazat a bíróság a tiltakozóknak
– vélekedett a volt közlekedési államtitkár, aki szerint ettől függetlenül semmisítette meg a bíróság a korábbi környezetvédelmi engedélyt.