Lázár János döntése gyomrosként érte a MÁV-ot
Mint ahogy arról lapunk beszámolt, rendkívül rossz állapotban van a vasúti pálya a Budapest–Győr–Hegyeshalom-vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán.
A MÁV erre való tekintettel kénytelen volt 100 kilométer per órás sebességkorlátozást bevezetni az érintett szakaszon – az intézkedés hatására akár 20 perccel is megnőhet a menetidő az egyik legfontosabb vasúti fővonalon.
A Szabad Európa úgy értesült, hogy a MÁV vezérigazgatója, Pafféri Zoltán arra kérte Lázár Jánost, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől, különben elmarad az összes, jövőre tervezett felújítás, ami súlyos következményekkel járhat.
A vasúttársaságnak a teljes vasúti pályahálózat több mint hétezer kilométerének karbantartására és a szükséges felújításokra 42 milliárd forint áll rendelkezésére, a most elrendelt beavatkozás ennek a jelentős részét – 32,5 milliárd forintot – azonban elvinné – írja a lap.
A Budapest–Hegyeshalom-vonalon egyébként – egy másik szakaszon – jelenleg is jelentős felújítási és korszerűsítési munkák folynak, aminek eredményeképpen tizenöt perccel rövidülhet a vonatok menetideje.
A Biatorbágy–Szárliget vasúti szakasz állapotával nemrég a Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet is foglalkozott, a részletekről ebben a cikkben írtunk.