Olyat robbantott a McDonald's, amire évtizedek óta nem volt példa
További Gazdaság cikkek
- A tét nem kicsi – olyan irodai környezet kell, ahol jobb, mint otthon
- Itt a lista, ezek a boltok maradnak nyitva karácsonykor
- Tarlós István: Ennél tisztességtelenebb beszámolót még nem olvastam 35 éves pályafutásom alatt
- Kétszázmilliárd forintos bejelentést tett a kormány, indul a lakásfejlesztési program
- Hét eleji örömhír az autósoknak: tovább csökken a gázolaj ára
A vendégek az Egyesült Államokban először 1967-ben, Magyarországon pedig 35 éve, a Régiposta utcai McDonald's étterem megnyitásakor kóstolhattak bele a sajtburgerbe és a Big Mac szendvicsekbe. Az összetevők, a recept és az elkészítési mód azóta lényegében változatlan maradt, egy fejlesztésnek köszönhetően azonban most a marhahúsos szendvicsek is megújultak.
Ennek köszönhetően – bár a legtöbben nem érzékelték, de – már nyár eleje óta másképp esszük az olyan sokak által jól ismert klasszikusokat, mint a Big Mac, a sajtburger, vagy épp a Sajtos McRoyal.
Az étteremláncnál a marhahúsos szendvicseikkel kapcsolatban célul tűzték ki, hogy a már jól ismert összetevőkből az elkészítési folyamat apró alakításával a vendégek által is érzékelhető változást érjenek el: legyen még forróbb a húspogácsa, olvadtabb a sajt és puhább a zsemle. Mindezt az Index első kézből tesztelhette le, sőt még a konyhára is betekintést nyertünk, ahol – a „mekis receptek és titkok megőrzése érdekében” – fotókat nem készíthettünk.
Forróbb, szaftosabb, olvadtabb
A konyhai elkészítési folyamatok megújításának köszönhetően a klasszikus marhahúsos szendvicsek ismerős, mégis új ízélményt nyújtanak. Az egyik legfontosabb változás a marhahús sütésében történt. Az új folyamat lehetővé teszi, hogy a húspogácsa még forróbban kerülhessen a szendvicsekbe. A sajtburger és a Big Mac esetében pedig a só és bors mellett már a hagymát is a grillen szórják a húspogácsákra, így ízük karakteresebbé és zamatosabbá válik. A forróbb hús és a konyhatechnológiai változások együttesen azt eredményezik, hogy a marhahúsos burgerekbe kerülő sajt még olvadtabb, mint korábban. A szaftosabb élmény a Big Mac esetében a másfélszeresre növelt szószmennyiségnek is köszönhető, a felhasznált zsemlék pedig a megújult receptúrának köszönhetően még ízletesebbek.
„A hazai vállalat 35 éves fennállása során rendszerünk újabb jelentős mérföldkövéhez érkeztünk el azzal, hogy közkedvelt klasszikus marhahúsos burgereinket megújult formában kínáljuk vendégeinknek. Éttermeinkben még forróbb, még ízletesebb Big Mackel, sajtburgerrel vagy akár McRoyallal találkozhatnak országszerte” – mondta Égi Zsolt, a hazai McDonald's éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. ügyvezető igazgatója.
Nem kisebb, nem egészségtelenebb
A cégvezető az Index kérdésére igyekezett eloszlatni azokat a vélekedéseket, amelyek szerint a McDonald'sban kapható ételek károsítanák az egészséget.
Nagyon komoly hatósági előírásoknak kell megfelelnünk, amit meg is teszünk. Ez vonatkozik mind a konyha szakszerű működésére, mind az ételek összetételére. Alapanyagainkat ellenőrzött beszállítóktól szerezzük be, nagyrészt magyar partnerekkel dolgozunk, például száz százalékban húst tartalmazó húspogácsáink is tőlük érkeznek
– mondta Égi Zsolt, aki szerint a napi szintű, egysíkú táplálkozás nem egészséges, így az sem ha, valaki kizárólag mekis kaján él, ám ugyanez elmondható a szintén naponta történő nagy mennyiségű gyümölcsfogyasztásról is. A kulcs tehát a mértékletesség, akár mekizésről, akár más jellegű ételről van szó.
Cáfolta azt is, hogy az elmúlt évek során egyre kisebbek lettek az étteremlánc burgerei.
Drágább lett mekizni
Három-négy éttermen kívül az ország valamennyi McDonald's étterme megújult, ám a fennmaradó egységek is hamarosan új köntöst kapnak. Az ügyvezető szintén lapunknak számolt be arról, hogy az energiaválság nem érte felkészületlenül az étteremláncot, amely arra törekszik, hogy energiaellátását fenntartható forrásokból biztosítsa. „Zöldre festésbe azonban nem megyünk bele. Greenwashing helyett valódi, fenntartható megoldásokban gondolkodunk” – mondta.
Az Index megkérdezte, hogy az utóbbi bő másfél évben mennyivel drágultak a mekis termékek. Égi Zsolt üzleti titokra hivatkozva nem említett konkrétumokat, mindössze annyit közölt, hogy az áremelkedés mértéke az átlagos éttermi infláció szintje alatt maradt.
Ugyanakkor aki rendszeresen fogyasztott McDonald's-termékeket az utóbbi években saját maga is érezhető áremelkedést tapasztalhatott, hasonlóan bármely más étteremhez.
Bár szinte már minden McDonald's étteremben tudunk rendelni önkiszolgáló panelen keresztül, az automatizáció nem csökkentette, épp ellenkezőleg, növelte a dolgozói létszámot. A vállalat hazai éttermei megközelítőleg 8 ezer embert foglalkoztatnak, a munkaerőhiányt azonban ők is érzik, főként a nehezebben megközelíthető régiókban – számolt be az ügyvezető.
(Borítókép: McDonald's)