A Gránit Bankot választották Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankjának

2023.09.20. 11:26
A „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon 2023” díjat ítélte a Gránit Banknak a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review Magazine. Az indoklásban külön értékelték „a Bank nemzetközi szintéren is kiemelkedő ütemű fejlődését, az eBank mobilapplikáció folyamatos fejlesztését és a fenntarthatóságot támogató digitális megoldásokat”.

Az Egyesült Királyság egyik vezető pénzügyi lapja, a Global Banking and Finance Review Magazine a Gránit Banknak ítélte a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon 2023” díjat.

 Az alapítása óta digitális üzleti modellt képviselő Gránit Bank a fenntarthatóan profitábilis növekedésben hisz.

Célunk, hogy folyamatos értékteremtéssel, innovációkkal egyre magasabb ügyfélélményt nyújtsunk, és konzervatív operációval növeljük a részvényesi értéket 

– mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a nemzetközi elismerés kapcsán.

A Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon 2023 díj elismerése a Gránit Bank által megvalósított üzleti modellnek, és kifejezi a munkatársaim nemzetközi mércével is kiemelkedő teljesítményét

– tette hozzá az elnök-vezérigazgató.

A Gránit Bank egyre inkább meghatározó szereplője a hazai bankszektornak, mérlegfőösszege eléri az 1100 milliárd forintot, a bank által kezelt ügyfélszámlák száma pedig a 130 ezret. A bank részesedése a vállalati és lakossági hitelek piacán is folyamatosan növekszik, úgy, hogy az NPL-mutató értéke továbbra is minimális (0,02 százalék).

A Gránit Bank digitális pénzügyi innovációival évekkel a bankszektor előtt jár. A VideóBankon keresztül vagy szelfivel nyitott lakossági bankszámlák aránya egy év alatt 23 százalékkal nőtt, és mára az összes számlanyitás 96 százalékát teszi ki. Az értékpapírszámla-nyitás – beleértve az állampapír vásárlást is – egyre inkább mobilalkalmazáson keresztül történik, mivel az ügyfelek gyorsan megkedvelték a néhány kattintással, kényelmesen elérhető új megoldást.

Az innovációnak köszönhetően az utóbbi napokban a lakossági állampapír-vásárlások 92 százaléka már digitálisan történt meg, teljesen díjmentesen.

 A Gránit Banknál az ügyfelek személyes megjelenés nélkül, az igényléstől a szerződéskötésig teljesen online vehetik igénybe a babaváró kölcsönt, illetve a bank által megvalósított end-to-end digitális jelzáloghitelezés is unikális megoldás a piacon. Az ügyfelek a Gránit eBankban ma már azonnal digitalizálható, így online vásárlásra azonnal használható új bankkártyát is igényelhetnek.

Fenntarthatóság és ügyfélélmény

A bank – fenntarthatósági céljaival összhangban – digitális szolgáltatásainak köszönhetően alapítása óta közel 40 millió A4-es lapot takarított meg, amivel mintegy 10 ezer fát mentett meg a kivágástól.

A Gránit Bank mobilapplikációt használók száma folyamatosan emelkedik, immár az ügyfelek 80 százaléka napi szinten aktívan használja az alkalmazást, és a felmérések szerint 90 százalékuk elégedett is vele.

A Gránit Bank a magasabb ügyfélélmény érdekében folyamatosan bővíti mobilbankjának funkcionalitását, beleértve a befektetési szolgáltatások széles körét, és az év végéig további új, devizaszolgáltatásokhoz kapcsolódó megoldásokat is elérhetővé tesz ügyfelei számára – közölte a bank.