Háborogtak az ügyfelek, a bank tisztázta a helyzetet

2023.10.04. 16:21
A hétvégi és hétfői szolgáltatáskiesés miatt jelentős terhelés mellett indultak el az elektronikus csatornáink, ez okozhatja a rendszerek lassulását – közölték az Index megkeresésére az MBH Bank kommunikációs igazgatóságán, miután sokan sérelmezték az informatikai átállás miatt elrendelt bankszünnap okozta problémákat.

Számos olvasói levél érkezett a szerkesztőségünkbe arról, hogy mind a lakossági, mind pedig a vállalati ügyfelek számára napok óta erősen akadozik vagy rosszabb esetben egyáltalán nem is érhető el a bank online felületén történő ügyintézés. Az MBH Bank kommunikációs igazgatóságához fordultunk kérdéseinkkel, hogy megtudjuk, hol tart a visszarendeződés most, mikorra várható a gördülékeny, problémamentes, zavartalan szolgáltatás folytatása.

Október 3-a, kedd délig jelentettük be a részleges és teljes bankszünnapokat, így október 2-án, hétfőn még zárva tartottak bankfiókjaink. Az eredeti ütemterv szerint haladva kedden délben nyitottak ki a bankfiókok teljes funkcionalitással. A hétvégi és hétfői szolgáltatáskiesés miatt jelentős terhelés mellett indultak el az elektronikus csatornáink, ez okozhatja a rendszerek lassulását

– közölte az Index érdeklődésére az MBH Bank.

Előzetesen mindenkit tájékoztattak

Arra is kíváncsiak voltunk, körülbelül hány ügyfelet érintett abban a tekintetben ez az átmeneti időszak, hogy beragadt a tranzakciója, nem ért célba a bejövő vagy kimenő utalás. A pénzintézet kommunikációs igazgatósága arról azonban nem adott tájékoztatást, hogy ez nagyságrendileg mekkora tranzakciós összegre becsülhető.

Előzetes tájékoztatásunknak megfelelően kedden délig végeztük el az átállási munkálatokat, ami minden ügyfelünket érintette, hiszen az átállási időszak alatt bizonyos szolgáltatásokat csak korlátozott időtartamban vagy módon tudtak igénybe venni

– adta tudtunkra az MBH Bank.

A piaci sztenderd szerint jártak el

Egyúttal felvetettük, nem volt-e kockázatos a bankszünnapot éppen a fizetésnap körüli dátumhoz igazítani, így ugyanis sokan később jutnak hozzá a munkabérükhöz. Ezt a problémát szakszervezetek is megerősítették, kitérve arra, hogy az MBH Bank több esetben visszafordította a bérfizetéseket, ami után a munkavállalóknak kell még utólag „kilincselniük” kellett az adott cég HR- vagy pénzügyi osztályán. A banknál erre vonatkozóan egyértelmű választ adtak:

Az átállási munkálatok jellege megkövetelte, hogy a pénzügyi zárások szükségessége miatt hónapfordulón hajtsuk végre a feladatokat.

Ezt egyébként alátámasztja a piaci sztenderd, amely szerint az ilyen típusú, nagy léptékű átállási munkálatokat mindig hónap végére időzítik a bankok. A pénzintézetnél egyúttal jelezték: tervezetten jelentősen megnövelték az ügyfélszolgálati kapacitásokat és megerősítették a belső banki támogató funkciókat.

A vállalati ügyfélállományt migrálták

Az ügyfélpanaszok tisztázása mellett lapunk annak is utánajárt, konkrétan milyen fejlesztések történtek a bankszünnap alatt, a nehézségek ugyanis akkora zajt eredményeztek, hogy szinte teljesen feledésbe merült, mi is volt a háttérben zajló informatikai átállás lényege.

Az MBH Bank néven két lépcsőben egyesült korábbi Budapest Bank, MKB Bank és Takarékbank informatikai rendszereinek harmonizálása – összhangban a stratégiai terveinkkel – több ütemben történik

– közölték. A mostani átállási hétvége során a korábbi Budapest Bank vállalati ügyfélállományát migrálták a korábbi MKB Bank informatikai rendszerébe, melynek célja, hogy a vállalati ügyfelek számára egységes szolgáltatásokkal és folyamatokkal biztosítsák a minőségi ügyfélkiszolgálást.