Háborognak az utasok, „botrányos” extra díjjal állt elő a Ryanair
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody's
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
Az elégedetlen utasok a közösségi médiában fejezték ki csalódottságukat amiatt, hogy akár 21 fontot (mintegy 9300 forint) is ki kellett fizetniük egy ülőhelyért, hogy hozzáférjenek az online beszállókártyájukhoz – írja a BBC.
A Ryanair azonban egy ingyenes lehetőséget is biztosított a kötelező beszállókártya megszerzésére: azok, akik nem szeretnének ülőhelyért fizetni, sorban állhatnak a reptéren a becsekkoló pultnál, és megkaphatják azt papír formában.
Az intézkedéssel kapcsolatban a BBC kereste a légitársaságot, választ azonban egyelőre nem kaptak, de a közösségi médiában fellelhető beszámolók szerint az új extra díjat a napokban vezethették be.
Sokan felháborodtak
Az egyik felháborodott utas arról posztolt, hogy a légitársaság döntése miatt most egy 30 méter hosszú sorban kell várakoznia a beszállókártyaért, hacsak nem akar külön fizetni az ülőhelyért. Továbbá botrányosnak tartja, hogy a Ryanair azért hozta meg ezt a döntést, hogy még több pénzt keressenek rajta.
Egy másik utas viszont arról számolt be, hogy a reptéri check in pultnál dolgozók elmondták nekik, az új politika csak az utolsó 20 utasra vonatkozik, akik a járatra bejelentkeznek, és a díjat az elmúlt napokban vezették be.
A felháborodást vélhetően azt válthatta ki, hogy a legtöbb légitársaságnál ingyenesen lehet elvégezni a kötelező utasfelvételt mind online, mind pedig a repülőtéren. A légitársaságok ugyanis megkövetelik az utasoktól, hogy online vagy személyesen jelentkezzenek be a járatra, ezzel megerősítve az utazási szándékukat.
Most azonban úgy tűnik, a Ryanair utasainak vagy ülőhelyet kell vásárolniuk, ha online szeretnék elvégezni az utasfelvételt, és letölteni a beszállókártyájukat, vagy személyesen kell sorban állniuk a repülőtéren.
Martyn James fogyasztóvédelmi szakértő szerint az új díjakat a Ryanair számítógépes vagy foglalási rendszerének hibája okozhatta.
Ha ez az új díj igaz, akkor a Ryanair számára ez egyfajta hamis gazdaságosságot jelent, mivel sokkal több személyzetre lesz szükségük a check in pultoknál, hogy kinyomtassák az összes beszállókártyát
– mondta.
„Ez a legutóbbi hír azonban rávilágít egy égbekiáltóan igazságtalan forgatókönyvre, amelyet túl sokáig hagytak fennmaradni. Az utasoknak egyáltalán nem kellene fizetniük a normál ülőhelyfoglalásért. Gyorsabb beszállás, nagyobb lábtér, prémium – az rendben lenne. De nem kellene fizetni azért, hogy egy szerettünk mellett ülhessünk” – tette hozzá a szakértő.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)