Drámai bejelentés jöhet, megszűnhet a Budapest-bérlet egy elszámolási vita miatt
További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
Mint emlékezetes, 2016. október 28-án az agglomerációs feladatok megosztására, a közlekedésszervezői-technológiai feladatok meghatározására és a finanszírozási feltételek rögzítése érdekében megállapodás jött létre a fővárosi és elővárosi vasúti szolgáltatásokról, illetve a fővárosi és elővárosi, autóbusszal végzett szolgáltatásokról az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) jogelődje, valamint Budapest Főváros Önkormányzata között.
A szerződés 2022. évi elszámolása tekintetében a feleknek nem sikerült megállapodniuk.
Információink alapján az Építési és Közlekedési Minisztérium álláspontja szerint Budapest Főváros Önkormányzata mintegy 2 milliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak, és mivel az ÉKM ajánlatát az önkormányzat nem fogadta el, így a 2022. év pénzügyi zárása nem történt meg.
Az úgynevezett „Budapest-bérlet” helyközi járatokon történő elfogadásával kapcsolatban korábban létrejött megállapodás a fenti hatállyal szintén megszűnik:
a MÁV-START Zrt. és a VOLÁNBUSZ Zrt. (sárga buszok) járatain, a fővároson belüli szakaszokon 2024. március elseje után a BKK jegyeit és a Budapest-bérletet (korábbi BKV-bérlet) nem fogadjuk el. Az ÉKM-megrendelésű szolgáltatások igénybevétele a tarifarendszert érintő módosítások életbe lépését (tervezetten: 2024. március 1.) követően a helyközi díjtermékekkel, köztük a vármegye- és országbérletekkel, illetve azok 24 órás érvényességű új változatával lehetséges
– közölte az Index forrása.
Eddig sokkal nagyobb támogatást kapott Budapest
Forrásunk szerint fontos hozzátenni, hogy kiegyenlítésre kerül Budapest közösségi közlekedésének – más nagyvárosokkal és vonzáskörzeteivel szemben meglévő – aránytalan állami támogatási előnye.
A költségvetési törvény értelmében kötelezően ellátandó helyi közösségi közlekedési feladat támogatása jogcímén 12 milliárd forint előirányzat kezelésének felülvizsgálata haladéktalanul megtörténik. Mint emlékezetes,
eddig ezt az összeget kizárólag Budapest Főváros Önkormányzata részére folyósították, más városok hasonló támogatásban nem részesültek.
Az ÉKM elrendeli a források átcsoportosításával kapcsolatos lehetőségek vizsgálatát, különös tekintettel arra, hogy a fővárosi közösségiközlekedési-túlkompenzáció megszüntetésével felszabaduló források hogyan és milyen arányban használhatók fel a közszolgáltató munkavállalóinak 2024. évi bérfejlesztésére – összegezte forrásunk.
Tehát az így felszabaduló forrásokat vagy más vidéki városok tömegközlekedésének támogatására, vagy a munkavállalók bérének fejlesztésére fogják használni.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)