Lázár János kőkeményen beleállt az egyik nagyvállalatba
További Gazdaság cikkek
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
- Tarolt a SZÉP-kártya, de a kormány már bejelentette a változtatásokat
- Történelmi üzleteket kötöttek, eurómilliárdok mozdultak meg Magyarországon
- Fordulat jöhet a bérekben, búcsút inthetünk a 10 százalék feletti bérdinamikának
- Távozik a Magyar Posta vezére, Nagy Márton megköszönte a munkáját
„Példátlanul megalázó, megszégyenítő és kizsákmányoló módon foglalkoztatja a munkavállalókat a német tulajdonú Continental” – fogalmazott Lázár János építési és közlekedési miniszter.
A miniszter – aki térségi országgyűlési képviselő is – felfoghatatlannak nevezte a Continental makói üzemében történteket. Korábban az Index is beszámolt róla, hogy a makói Continental gumigyár dolgozói a faliújságról tudták meg elbocsátásukat. A makói gyár alkalmazottai sérelmezik az eljárás menetét, és diszkriminatívnak tartják, hogy kizárólag magyar nemzetiségűeket bocsátott el a német gumiipari óriásgyár, ahol nagyjából 150 indonéz vendégmunkás dolgozik. A kirúgások áldozatai főleg a több mint 20 éve ott dolgozó magyar nemzetiségű foglalkoztatottak voltak.
Ezt követően a Continental makói gumigyárának vezetése beperelte a Gumiipari Szakszervezeti Szövetséget (GSZSZ) és annak elnökét, kétmillió forintos sérelemdíjat követelve tőlük, amiért a helyi szakszervezettel együtt rendszeresen nyilvánosságra hoztak számos törvénytelennek vélt munkáltatói intézkedést.
A gyár a kormánynál „kuncsorog”
„Kíváncsi lennék, hogy Németországban vagy máshol ugyanígy viselkedik-e. Nyilván nem” – mondta Lázár egy, a Rádió7-nek adott interjúban, hangsúlyozva, támogatta a makói önkormányzatot abban, hogy fogjon össze az érdekképviselettel, és segítse, védje meg a munkavállalókat.
A miniszter szerint sokkal egyszerűbb lenne, ha a Continental egyszerűen bezárná a céget, ha ez a szándéka, ahelyett, hogy „sunyi módszerekkel” lépnek fel a munkavállalókkal szemben. Lázár arról is beszélt, hogy 26 év után kirúgták Radics Gábor szakszervezeti vezetőt, ami szerinte szintén méltatlan lépés volt.
Mindeközben a Continental folyamatosan kuncsorog a kormánynál
– mondta a miniszter, hozzátéve, ő mindent elkövet azért, hogy a cég ne kapjon kormányzati támogatást, sőt azt is fizesse vissza, amit eddig kapott.
Lázár egyfajta megoldásként említette, hogy hamarosan egy kínai csomagolóipari vállalat érkezik Makóra, amely reményei szerint jobb feltételeket fog kínálni a munkavállalóknak.
Kiemelte, hogy a szegedi ipari beruházások miatt a munkáltatók versenybe kerülnek, ami jobb munkakörülményeket és magasabb béreket fog eredményezni az egész térségben.
Véleménye szerint az autógyárban jó bérek lesznek.
A miniszter már korábban is azt javasolta a kormány tagjainak: ne tűrjék tovább, hogy „bizonyos multik palira veszik Magyarországot és a magyar munkavállalókat”.
(Borítókép: Szakember dolgozik a ContiTech Fluid Automotive Kft. makói üzemének szerelőcsarnokában 2015. szeptember 2-án. Fotó: Rosta Tibor / MTI)