Kiderült, melyik a legértékesebb márka a világon
További Gazdaság cikkek
-
Itt van Orbán Viktor 4,7 milliós bástyája
- Milliomosok klubja a BME-n – a magyar átlagbér kétszeresét keresik ezek a pályakezdők
- Pénzpatakba léptek a magyarok, akik ide tették a forintjukat
- A Mol-csoport újabb lépést tett karbonlábnyomának csökkentése érdekében
- Matolcsy György elárulta, milyen nagy tervet nem sikerült elérni
Az Apple a világ legértékesebb márkája, míg a tavaly listavezető Amazon a negyedik helyre esett vissza a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-as Global 500 ranglistája alapján – számolt be az MTI.
Negyvenkét éve nem látott zuhanással kezdte az évet az Apple
A techóriás hatalmasat bukott.
Az Apple márkaértéke egy év alatt 74 százalékkal nőtt a lista összeállítói szerint, így a tavalyi második helyről idén az első helyre lépett előre a Global 500 ranglistán. A márka jelenleg 516,6 milliárd dollárt ér.
A Microsoft letaszította az Apple-t a trónról
Az elmúlt 10 évben ritkán történt ilyen.
A Microsoft a tavalyi negyedik helyéről 340,4 milliárd dollárral a második helyre került, harmadik helyét 333,4 milliárd dollár márkaértékkel megtartotta a Google.
Az Amazon negyedik helyre esett, márkaértéke csak 3,2 százalékkal emelkedett, 308,9 milliárd dollárra. A legjobb tízbe az alábbi márkák fértek még be:
Az Amazon lehet a világ legértékesebb technológiai márkája
A Brand Finance piackutató gyűjtötte össze a top 10-et.
- 5. helyezett: a Samsung, mely 99,3 milliárd dollárral a tavalyihoz képest egyet előre tudott ugrani,
- 6. helyezett: a Walmart (96,8 milliárd dollár), amely helyet cserélt a Samsunggal,
- 7. helyezett: a TikTok (84,2 milliárd dollár), a tavalyi tizedik helyéről érkezett,
- 8. helyezett: a Facebook (75,7 milliárd dollár), a tavalyi 14. hely után,
- 9. helyezett: a Deutsche Telekom (73,3 milliárd dollár), a tavalyi 11. helyről, amelyik így a világ legértékesebb távközlési márkája lett.
- 10. helyezett: az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC, 71,8 milliárd dollár).
A Tesla kikerült a legjobb 10-ből, a 18. helyre esett vissza a tavalyi kilencedikről, márkaértéke 58,27 milliárd dollár.
Az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint felét amerikai márkák adják, az 500-as listán 201 amerikai márka szerepelt.
Amerikai és kínai márkák mellett mindössze hat más ország cége szerepel az első harmincban: a Samsung (5.), a Deutsche Telekom (9.), a Mercedes-Benz (17.), a Toyota (21.), a Shell (23.) és az Allianz (28.).
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)