Kiderült, melyik a legértékesebb márka a világon

2024.02.03. 20:53
Az Apple elvette az Amazon tavalyi első helyét, a második helyet a Microsoft szerezte meg, míg a Google megőrizte a harmadik helyet.

Az Apple a világ legértékesebb márkája, míg a tavaly listavezető Amazon a negyedik helyre esett vissza a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-as Global 500 ranglistája alapján – számolt be az MTI.

Az Apple márkaértéke egy év alatt 74 százalékkal nőtt a lista összeállítói szerint, így a tavalyi második helyről idén az első helyre lépett előre a Global 500 ranglistán. A márka jelenleg 516,6 milliárd dollárt ér.

A Microsoft a tavalyi negyedik helyéről 340,4 milliárd dollárral a második helyre került, harmadik helyét 333,4 milliárd dollár márkaértékkel megtartotta a Google.

Az Amazon negyedik helyre esett, márkaértéke csak 3,2 százalékkal emelkedett, 308,9 milliárd dollárra. A legjobb tízbe az alábbi márkák fértek még be:

  • 5. helyezett: a Samsung, mely 99,3 milliárd dollárral a tavalyihoz képest egyet előre tudott ugrani,
  • 6. helyezett: a Walmart (96,8 milliárd dollár), amely helyet cserélt a Samsunggal,
  • 7. helyezett: a TikTok (84,2 milliárd dollár), a tavalyi tizedik helyéről érkezett,
  • 8. helyezett: a Facebook (75,7 milliárd dollár), a tavalyi 14. hely után,
  • 9. helyezett: a Deutsche Telekom (73,3 milliárd dollár), a tavalyi 11. helyről, amelyik így a világ legértékesebb távközlési márkája lett.
  • 10. helyezett: az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC, 71,8 milliárd dollár).

A Tesla kikerült a legjobb 10-ből, a 18. helyre esett vissza a tavalyi kilencedikről, márkaértéke 58,27 milliárd dollár.

Az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint felét amerikai márkák adják, az 500-as listán 201 amerikai márka szerepelt.

Amerikai és kínai márkák mellett mindössze hat más ország cége szerepel az első harmincban: a Samsung (5.), a Deutsche Telekom (9.), a Mercedes-Benz (17.), a Toyota (21.), a Shell (23.) és az Allianz (28.).