Pár hónap alatt olyat művelt a Temu, hogy mindenkinek leesett az álla

AFP  20230316  339W2UJ  v1  HighRes  UsChinaTechnologyEconomySho
2024.02.09. 09:07 Módosítva: 2024.02.09. 09:07
A hazai webáruházak 83 százaléka tekinti komoly versenytársnak a Temut, amelynek megjelenése miatt 52 százalékuk érzékel kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felméréséből. A Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, viszont a rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált.

A Temu 2022-ben alapult, és mostanra sikerült megfelelő helyet kikövetelnie magának a piacon. A brand mögött álló platformon erősen leértékelt árukat kínálnak, amelyeket többnyire a Távol-Keletről közvetlenül szállítanak a fogyasztóknak. A világot leuraló kínai webáruházak sorában tehát az Aliexpress, a Wish és a Shein után itt van az agresszívan terjeszkedő Temu is.

Az elmúlt időszakban jó eséllyel minden hazai felhasználó rendszeresen találkozhatott a közösségimédia-felületeken és a Google szolgáltatásán keresztül megjelenő reklámokban a Temu által hirdetett termékekkel.

„A hazai mértékhez viszonyítva szinte korlátlan marketing-költségvetéssel megtámogatott piacszerző stratégia rövid időn belül felforgatta a hazai e-kereskedelmi piacot, immár a fogyasztók egyre szélesebb köre költ a kínai webáruház rendkívül alacsony árréssel kínált termékeire” – világított rá felmérésében az Olcsóbbat.hu.

A GKID januári felmérése szerint a külföldről is rendelő ügyfeleknek szeptemberben még csupán 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, az elmúlt hónapban viszont ez az arány már elérte a 29 százalékot.

Bár a kínai e-kereskedő Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, viszont a rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált.

Agresszív kínai versenytárs a magyar piacon

Az Olcsóbbat.hu felmérése – amely során 300 hazai internetes webáruházat kérdeztek meg – is azt mutatja, hogy az új versenytárs megjelenését komolyan megérezték a hazai e-kereskedők, akiknek 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, csaknem negyedük (24 százalék) esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.

A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepő, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte azt, hogy termékkörének több mint fele esetében tekinthető a Temu közvetlen versenytársnak

– ismertette elemzésében az ár-összehasonlító portál. Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentő ellenfélként. Az éles verseny időtartamára vonatkozóan azonban igen eltérőek a várakozások.

„A masszívan veszteséges kampányt hosszú távon ilyen intenzitással igen nehéz fenntartani, ezért a válaszadóknak 29 százaléka arra számít, hogy az első fél év végére, további 54 százalékuk pedig arra, hogy az idei év végére jelentősen csökken majd a Temu agresszív jelenléte a hirdetési felületeken – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. Hozzátette, hogy a megkérdezettek csupán 17 százaléka érzi úgy, hogy ez az intenzív piaci nyomulás akár több éven keresztül is fenntartható marad. – Kérdés azonban, hogy közben hány hazai webáruház szűnik meg az öldöklő verseny hatására.”

(Borítókép: Stefani Reynolds / AFP)