Egyre közelebb a fordulat? – zuhanórepülésben az elektromos autók árai
További Gazdaság cikkek
- A Mol gázüzemet és kutatás-termelési eszközöket vásárol Kelet-Magyarországon
- Átfogó fejlesztési programot indít a Pécsi Tudományegyetemet fenntartó alapítvány
- Szijjártó Péter szerint Európa egyik legvonzóbb beruházási környezete jött létre Magyarországon
- A karácsonyi vásárok sem ússzák meg, lecsapnak az adóellenőrök
- Döntött a bíróság: a hódmezővásárhelyi önkormányzatnak támogatnia kell a Volánbuszt
A magyar piac egészét mind hirdetésszámban, mind megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai alapján várhatóan idén a villanyautókra vágyó vásárlók járhatnak a legjobban. Habár tavaly februárhoz képest minden üzemanyagtípus átlagára 3 és 13 százalék között csökkent, nagyobb időtávot vizsgálva (2021 februárja óta)
- a benzines személyautók átlagára 33 százalékot,
- a dízeleké 25 százalékot,
- a hibrid autóké pedig 21 százalékot emelkedett.
Egyedüliként az elektromos személyautók mutatnak átlagárcsökkenést.
A most látott, a vevők tekintetében mindenképpen örömteli trend tehát különösen igaz a használt elektromos autókra, amelyek átlagára 2021 óta több mint ötödével csökkent. Ez az egyéb üzemanyagtípusoknál látott átlagárcsökkenések akár hétszerese is lehet. A váltáson, cserén gondolkodók vagy a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak miatt aggódók számára kis kivárással, de a közeljövőben lehet, érdemes belevágni elektromos autó vásárlásába
– mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.
Összességében a villanyautóknál is jól látszik, hogy a vizsgált modellek átlagára 3 év távlatában először egy folyamatosan emelkedő tendenciát mutatott, amely 2023 év elején megtorpant. Így tavaly februárhoz viszonyítva minden modell esetében nagyságrendileg 14–35 százalék közötti árcsökkenés tapasztalható.
A legnépszerűbb használt elektromosautó-modellek átlagárai jelenleg az alábbiak szerint alakulnak:
Márka | Modell | Átlagár (forint) | Átlagárváltozás 2023. februárhoz képest |
BMW | i3 | 7 905 591 | −23 százalék |
Citroen | C-Zero | 2 599 103 | −33 százalék |
Hyundai | Ioniq | 8 747 396 | −31 százalék |
Mitsubishi | i-MiEV | 2 440 000 | −21 százalék |
Nissan | Leaf | 6 349 285 | −27 százalék |
Peugeot | iON | 2 477 184 | −35 százalék |
Renault | Zoe | 5 356 545 | −19 százalék |
Smart | Forfour | 5 532 833 | −14 százalék |
Tesla | Model 3 | 12 283 796 | −25 százalék |
Tesla | Model S | 13 381 070 | −31 százalék |
Volkswagen | Golf | 6 321 835 | −23 százalék |
Volkswagen | Up | 5 228 871 | −20 százalék |
Forrás: Használtautó.hu portál (2024. 02. és 2023. 02. hó) adatai
A cégeket is jól érintheti az árcsökkenés
Egy általános árcsökkenéssel nemcsak magánszemélyként járhatnak jól a vásárlók, hanem azok a cégek is, akik állami támogatással vásárolnának újonnan elektromos autót.
Idén januártól ugyanis 2,8–4 millió forintos támogatást is kaphatnak autóvásárlásukhoz azok a hazai székhelyű vállalkozások, amelyek megfelelnek a pályázati feltételeknek.