Egyre közelebb a fordulat? – zuhanórepülésben az elektromos autók árai
További Gazdaság cikkek
- Itt van Orbán Viktor 4,7 milliós bástyája
- Milliomosok klubja a BME-n – a magyar átlagbér kétszeresét keresik ezek a pályakezdők
- Pénzpatakba léptek a magyarok, akik ide tették a forintjukat
- A Mol-csoport újabb lépést tett karbonlábnyomának csökkentése érdekében
- Matolcsy György elárulta, milyen nagy tervet nem sikerült elérni
A magyar piac egészét mind hirdetésszámban, mind megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai alapján várhatóan idén a villanyautókra vágyó vásárlók járhatnak a legjobban. Habár tavaly februárhoz képest minden üzemanyagtípus átlagára 3 és 13 százalék között csökkent, nagyobb időtávot vizsgálva (2021 februárja óta)
- a benzines személyautók átlagára 33 százalékot,
- a dízeleké 25 százalékot,
- a hibrid autóké pedig 21 százalékot emelkedett.
Egyedüliként az elektromos személyautók mutatnak átlagárcsökkenést.
A most látott, a vevők tekintetében mindenképpen örömteli trend tehát különösen igaz a használt elektromos autókra, amelyek átlagára 2021 óta több mint ötödével csökkent. Ez az egyéb üzemanyagtípusoknál látott átlagárcsökkenések akár hétszerese is lehet. A váltáson, cserén gondolkodók vagy a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak miatt aggódók számára kis kivárással, de a közeljövőben lehet, érdemes belevágni elektromos autó vásárlásába
– mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.
Összességében a villanyautóknál is jól látszik, hogy a vizsgált modellek átlagára 3 év távlatában először egy folyamatosan emelkedő tendenciát mutatott, amely 2023 év elején megtorpant. Így tavaly februárhoz viszonyítva minden modell esetében nagyságrendileg 14–35 százalék közötti árcsökkenés tapasztalható.
Csak egy virágot szagol az Európai Unió, miközben 12 van a kertben
Nem halványodnak a kérdőjelek a közlekedés jövője körül.
A legnépszerűbb használt elektromosautó-modellek átlagárai jelenleg az alábbiak szerint alakulnak:
Márka | Modell | Átlagár (forint) | Átlagárváltozás 2023. februárhoz képest |
BMW | i3 | 7 905 591 | −23 százalék |
Citroen | C-Zero | 2 599 103 | −33 százalék |
Hyundai | Ioniq | 8 747 396 | −31 százalék |
Mitsubishi | i-MiEV | 2 440 000 | −21 százalék |
Nissan | Leaf | 6 349 285 | −27 százalék |
Peugeot | iON | 2 477 184 | −35 százalék |
Renault | Zoe | 5 356 545 | −19 százalék |
Smart | Forfour | 5 532 833 | −14 százalék |
Tesla | Model 3 | 12 283 796 | −25 százalék |
Tesla | Model S | 13 381 070 | −31 százalék |
Volkswagen | Golf | 6 321 835 | −23 százalék |
Volkswagen | Up | 5 228 871 | −20 százalék |
Forrás: Használtautó.hu portál (2024. 02. és 2023. 02. hó) adatai
A cégeket is jól érintheti az árcsökkenés
Egy általános árcsökkenéssel nemcsak magánszemélyként járhatnak jól a vásárlók, hanem azok a cégek is, akik állami támogatással vásárolnának újonnan elektromos autót.
Idén januártól ugyanis 2,8–4 millió forintos támogatást is kaphatnak autóvásárlásukhoz azok a hazai székhelyű vállalkozások, amelyek megfelelnek a pályázati feltételeknek.