Milliós nézettségű BBC-műsor csábíthatja turisták százezreit Magyarországra
További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
A brit nézők körében csaknem két évtizede töretlenül népszerű A gyakornok (The Apprentice) című üzleti valóságshow új epizódjában az üzleti világ leendő reménységei többek között a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással.
A milliós nézettségű műsor helyszíneinek és feladatainak kiválasztásában a Magyar Turisztikai Ügynökség is részt vett. Az üzleti valóságshow 2005 óta fut, az utolsó szériáját több mint 6,5 millióan követték az Egyesült Királyságban. A műsorban a versenyzők rátermettségét ismert üzletemberekből álló zsűri méri fel különböző feladatokon keresztül.
A sorozat legújabb szériájában bemutatott epizód a budapesti és Budapest környéki helyszíneken játszódik, így többek között megelevenedik a képernyőn a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István-bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margit-sziget is.
Már eddig is népszerűek voltunk a britek körében
Emellett a szereplők turisztikai látványosságok köré épülő feladatokban is összemérhették talpraesettségüket. Egyeseknek dunai hajós programokat, másoknak pedig etyeki bortúrát kellett szervezni és értékesíteni.
A Magyar Turisztikai Ügynökség szerint a BBC-valóságshow nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen publicitást jelent Magyarország számára, éppen a városlátogatások szezonjának kezdetén. Egy-egy nagy nézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet Magyarország iránt, hiszen az adatok alapján tudjuk, hogy
a brit turisták 12 százaléka az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik.
A magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban, Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére, és jelentősen hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez – hangsúlyozta Erdei Bálint, az MTÜ turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a hazánkba érkező brit utazók nagyjából fele a 19–34 éves korosztályból kerül ki, akik leginkább a magyar fővárosba látogatnak el, de szívesen keresik fel a Balatont és Budapest környékét is.
Az elmúlt évben csaknem 20 százalékkal több, 1,3 millió vendégéjszakát köszönhetett az ágazat a szigetországból érkező utazóknak 2022-höz képest.
Az év első 2 hónapjának brit forgalma pedig már eddig 21 százalékkal haladja meg a tavalyit.