Milliós nézettségű BBC-műsor csábíthatja turisták százezreit Magyarországra

2024.03.25. 12:59
A napokban kezdték el vetíteni a BBC nagy nézettségű üzleti vetélkedőjét, legújabb szériáját az Egyesült Királyságban, amelyben Budapest emblematikus helyszínei mellett a dunai hajózás és az etyeki borkultúra is szerepet kapott. A BBC-valóságshow nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen népszerűséget jelent Magyarország számára a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szerint.

A brit nézők körében csaknem két évtizede töretlenül népszerű A gyakornok (The Apprentice) című üzleti valóságshow új epizódjában az üzleti világ leendő reménységei többek között a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással.

A milliós nézettségű műsor helyszíneinek és feladatainak kiválasztásában a Magyar Turisztikai Ügynökség is részt vett. Az üzleti valóságshow 2005 óta fut, az utolsó szériáját több mint 6,5 millióan követték az Egyesült Királyságban. A műsorban a versenyzők rátermettségét ismert üzletemberekből álló zsűri méri fel különböző feladatokon keresztül.

A sorozat legújabb szériájában bemutatott epizód a budapesti és Budapest környéki helyszíneken játszódik, így többek között megelevenedik a képernyőn a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István-bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margit-sziget is.

Már eddig is népszerűek voltunk a britek körében 

Emellett a szereplők turisztikai látványosságok köré épülő feladatokban is összemérhették talpraesettségüket. Egyeseknek dunai hajós programokat, másoknak pedig etyeki bortúrát kellett szervezni és értékesíteni.

A Magyar Turisztikai Ügynökség szerint a BBC-valóságshow nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen publicitást jelent Magyarország számára, éppen a városlátogatások szezonjának kezdetén. Egy-egy nagy nézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet Magyarország iránt, hiszen az adatok alapján tudjuk, hogy

a brit turisták 12 százaléka az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik.

A magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban, Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére, és jelentősen hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez – hangsúlyozta Erdei Bálint, az MTÜ turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a hazánkba érkező brit utazók nagyjából fele a 19–34 éves korosztályból kerül ki, akik leginkább a magyar fővárosba látogatnak el, de szívesen keresik fel a Balatont és Budapest környékét is. 

Az elmúlt évben csaknem 20 százalékkal több, 1,3 millió vendégéjszakát köszönhetett az ágazat a szigetországból érkező utazóknak 2022-höz képest.

Az év első 2 hónapjának brit forgalma pedig már eddig 21 százalékkal haladja meg a tavalyit.