További Gazdaság cikkek
A BYD bevétele 42 százalékos növekedéssel 602 milliárd jüanra ugrott, míg a nyereség közel megduplázódott, mintegy 81 százalékos bővüléssel 30 milliárd jüanra nőtt. Ez a pénzügyi siker a vállalat bruttó nyereséghányadának jelentős javulásával járt együtt, amely 17 százalékról 20 százalékra emelkedett.
A BYD bevételeinek nagy részét, mintegy 80 százalékát az autóipari részleg termelte, a fennmaradó 20 százalékot pedig a mobil távközlési alkatrészek ágazatából szerezte.
Földrajzi szempontból a bevételek 73 százaléka Kínából származott, a nemzetközi piac 23 százalékkal járult hozzá. Az év végére a BYD alkalmazottainak száma közel 704 ezer főre nőtt, ami a vállalat terjeszkedését és jelentős munkaadói szerepét hangsúlyozza.
A BYD az év során több rekordot is felállított, többek között 11. egymást követő évben vezette Kína új energiával működő (hibrid és teljesen elektromos járművekből álló) járműpiacát, és ebben a piaci szegmensben világszinten is az első helyen állt. Továbbá a BYD bejutása a világ 10 legjobb autógyártója közé alátámasztotta a BYD növekvő jelentőségét a globális színtéren – világított rá a Portfolio.
Ezen eredmények ellenére a BYD részvényeinek árfolyama közel 5 százalékot esett a hongkongi tőzsdén az éves adatok bejelentését követően, és kissé elmaradt az elemzők 2023-ra vonatkozó várakozásaitól.
A tavalyi után a pénzügyi szakértők a bevétel 32 százalékos, 794 milliárd jüanra történő növekedését és 30 százalékos, 39 milliárd jüanra történő profitnövekedést prognosztizálnak.
Jelenleg 34 elemző ajánlja a BYD részvények vásárlását, csupán egy javasolja a tartást, és nincs eladási ajánlás.
A célárak átlaga 45 százalékkal magasabb, mint a tegnapi záróár. A BYD vezetősége részvényenként 3 jüan osztalék kifizetését javasolta, ami a vállalat pénzügyi egészségébe vetett bizalmat és a részvényesek jutalmazása iránti elkötelezettségét tükrözi. Ez a javaslat aláhúzza a BYD szilárd pénzügyi teljesítményét és optimista kilátásait a jövőre nézve.