Visszafogta magát a Temu, megszólalt a GVH is
Mint megírtuk, a Temu látványosan megváltoztatta kereskedelmi gyakorlatát: az online piactér már közel sem olyan agresszív a virtuális térben, mint ahogyan az elmúlt hónapokban megszokhatták a hazai fogyasztók. Megszűntek ugyanis a sürgető üzenetek, és már a Google és a Facebook felületein nem találkozhatunk a Temu hirdetéseivel.
Ezzel kapcsolatban kereste meg az Economx a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH). A lap megkeresésére azt közölték, hogy vizsgálati szakaszban van a Whaleco Technology Limiteddel szemben március 13-án indított versenyfelügyeleti eljárás, és felhívták a figyelmet, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak a kimondását, hogy a vállalkozás a vélelmezett jogsértéseket elkövette.
Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. A vizsgálat lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható
– írták.
Ugyanakkor kiemelték, hogy a nemzeti versenyhatóság minden esetben üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát.
„Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – tették hozzá.