Nyártól már nem taposhatjuk kedvünkre a sörösdobozokat
További Gazdaság cikkek
- Gazdagabbak szerettek volna lenni a magyarok, ehelyett csúnyán befürödtek
- Itt a kormány válasza, ennyi pénzt kap minden megszülető gyermek
- A vártnál alacsonyabb bevételt termelt a Temu anyavállalata
- Olyat mondott a pimasz palack forgalmazója, amire a MOHU sem számított
- Ilyet még nem láttunk: Magyarország legnagyobb energiatárolója épül
Bár januárban már elindult a kötelező visszaváltási díjas termékek rendszere (DRS), de hat hónap türelmi idővel, tehát június 30-ig még nem kötelező a használatuk. A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. már januárban 1400 ponton mintegy 1800 automatát telepített, de jelenleg még kaphatók a boltokban a jelölés nélküli üvegek, dobozok és palackok. Az Economx legfrissebb cikkében arra kereste a választ, hogy hol tart a váltásra való felkészülésben a hazai sörgyártás krémje.
Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója azt várja ettől az innovatív megoldástól, hogy az eladott italok csomagolásainak 90 százalék feletti részét vissza tudják gyűjteni és újrahasznosítani, ezáltal megvalósítva a körforgásos gazdaságot. Éppen ezért minden egyes csomagolás 50 forintot ér majd a visszaváltó pontokon.
A nehézség annyi lesz a rendszerben, hogy most már nem összetaposva kell visszavinni például a sörösdobozokat, hanem eredeti állapotukban.
A Drehernél azt közölték, hogy zökkenőmentesen át tudnak majd állni az új csomagolásokra, jelenleg párhuzamosan gyártják a kétféle dobozt – a régit és az újat – a sörök csomagolására. Szerintük legalább hat hónapra van szükség az átálláshoz, hiszen ez egy komplex, összetett folyamat. A Heinekennél is teljes mellszélességgel támogatják a környezetbarátabb megoldásra való átállást, ahogy a Borsodi is hasonló véleményen van
Ahogy arról beszámoltunk, 2023-ban 10 százalékkal kevesebb sört ittak a magyarok, de az öt legnagyobb hazai sörgyártó első negyedéves jelentése szerint nincs akkora probléma, hiszen a 2024-es adatok már 7,2 százalékos növekedést mutatnak a magyar emberek sörfogyasztásában, az exportot is magában foglaló mérésekben pedig 4,9 százalékosat. Viszont azt valószínűtlennek tartják, hogy a 2022-es szintet elérhetnék.