Soha nem látott roham az ír áruház megnyitóján az Arena Mallban
További Gazdaság cikkek
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
- Kétéves mélyponton a magyar deviza
Akinek vannak a közelmúltban tizenéves, manapság húszas éveik elején járó gyermekei, azoknak különösen nem kell bemutatni a Primarkot. A dublini központú, ír alapítású áruházlánc szinte már komikusan alacsony áraival meghódította a kontinens tinédzsereit. De nemcsak őket, hanem az idősebbeket is. Amit a Primarkban lehet kapni, azt persze nem lehet, és persze nem is illik összekeverni a Hugo Boss, a Jimmy Choo vagy a Coco Chanel márkákkal, de valami ilyesmire mondta Thomas Lieven, a nyolcvanas évek egyik legnépszerűbb sorozathőse, hogy „Nem kell mindig kaviár”.
Tavaly szeptemberben röppent fel a hír, hogy régiónkban utolsóként Budapesten nyit üzletet a lassan legendássá váló cég. Elsőnek az Index írt erről, és ennek megfelelően hétfőn is ott voltunk a sajtóbejáráson, majd kedden a „Grand Openingen”, ahol mifelénk korábban soha nem látott mennyiségben tolongtak a vásárlók az Aréna Mall első emeletén megnyíló áruház bejáratánál.
Ahogy említettük, már kedd kilenc órakor kígyózott a sor a kapu előtt. Odabent az alkalmazottak közben kék Primark-zászlókat lobogtattak, a hangulat így szinte már karneváli volt. Megszólítottunk néhány sorban állót.
Engem a Disney-termékek érdekelnek, hallottam, hogy itt minden rajzfilmfigura, illetve a figurákkal díszített pólók, pulóverek megkaphatók. Lilo és Stich-, valamint Hello Kitty-termékekre vágyom – mondta egy középkorú hölgy.
Egy fiatal lány angolul válaszolt kérdésünkre.
Én Pozsonyból (Bratislavának mondta – a szerk.) érkeztem, tudom, hogy ott is van Primark üzlet, de mivel éppen Budapesten tartózkodom, gondoltam, eljövök.
Érdekes, vagy sem, a Disney-figurákkal díszített ruhadarabok voltak a legnépszerűbbek. Egy idős hölgy dugig telerakta a bevásárlószatyrát. Ennek apropóján megkérdeztük tőle, hogy mennyi pénzt szánt a megnyitóra.
Húszezer forintot, de ha egy kicsit túllépem a határt, az sem baj – mondta mosolyogva.
Az ünnepélyes szalagátvágásra Ragnar Almqvistet, Írország budapesti nagykövetét kérték fel, aki egyébként viking neve ellenére tőrőlmetszett ír. Almqvist úr Maciej Podwojskival, a cég kelet-európai igazgatójával együtt vágta át a szalagot.
Érdekes, hogy a nagykövet fonetikusan primarknak ejtette az áruház nevét, amikor rákérdeztem. azt mondta: fogalma sincs, mi a helyes kiejtés, prájmárk vagy primark, ugyanis Dublinban Penneys az áruház neve...
Annyit mindenképpen meg kell jegyeznünk, hogy le a kalappal a vásárlók előtt, ugyanis annak ellenére, hogy rengetegen voltak, nagyon kulturáltan viselkedtek, pedig előre nem lehettünk biztosak abban, hogy a borítékolhatóan tumultuózus jeleneteket nem kísérik mindenki szeme láttára botrányok.
(Borítókép: Szollár Zsófi / Index)