- Gazdaság
- autó
- autópiac
- autóeladás
- autókereskedés
- használt autó
- magyar autópark
- öreg autó
- gépkocsiállomány
Látszik a magyarok pénztelensége: bőven nagykorú autók között keresgélnek
További Gazdaság cikkek
-
Már biztos: teljesen átalakul a munkahelyünk
- Nagy Márton ismét figyelmeztetett: beavatkozhat a kormány az üzemanyagárakba
- 254 millió forintot utalt tévesen egy magyar felhasználónak az Apple
- Szembesítettük a kormányt a magyar szegénységi adatokkal, megérkezett a válaszuk
- Kiderült, milyen szigorú feltételei vannak a kastély-örökbefogadásnak
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint a magyar gépkocsiállomány átlagéletkora 2024 második negyedévében már alulról súrolja a 16 évet.
A Használtautó.hu aktuális adatait, vagyis a telefonos megkeresések számát megvizsgálva azonban a vásárlók leggyakrabban még a magyar átlagnál is öregebb, 18 éves használt autók iránt érdeklődnek – miközben a toplistára 2023 után most is „odaértek” a 19 éves autók.
![HZA Keresesek eletkor szerint](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5680/56800/568009/56800909_a4a5d06a624594d93bb715ca7459da8b_wm.jpg)
2022-ben még a 16 éves autók álltak a telefonos megkereséseket összesítő toplista élén, ez a szám növekedett stabilan évről évre.
A használt autók 2022-ben jelentősen megdrágultak, emiatt az autóvásárlásban gondolkodók túlnyomó része is kénytelen volt idősebb, megfizethetőbb modelleket keresni. Ez a jelenség magától értetődően a hazai állomány átlagéletkorára is befolyással volt. Ezzel szemben az újautó-árak a jelentős ár- és THM-akcióknak köszönhetően 2023 végére elkezdtek mérséklődni, amely tendencia idővel a használtautó-piacra is kihathat. Ebből kifolyólag mi is jelentősebb árcsökkenést várunk, aminek köszönhetően a hazai autópark is kissé megfiatalodhat majd
– emelte ki Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brand managere.
Az Index korábban több ízben is beszámolt arról, hogy vészesen öreg a magyar autópark, illetve hogy honfitársainkat a vékony pénztárca löki az öreg, környezetszennyező gépjárművek felé.
Ahogy arról is írtunk, hogy Magyarország az autócsalások egyik bázisa, és többévi több száz millió eurótól esik el, amiért nem lép fel a visszaélésekkel szemben.