Elesett a MÁV és a légi közlekedés, most megvizsgálták, meddig mennének el a magyarok autóval

2024.07.26. 13:20
Autóval milyen messzire utaznánk? – erre a kérdésre kereste a választ a Totalcar megbízásából készült Pulzus-kutatás. A válaszadók ötöde Budapest–Bécset vállalná, ugyanakkor meglepő módon ugyanennyien belemennének egy Székesfehérvár–Split vagy Szombathely–Szaloniki etapba.

A repülés az utóbbi napokban, hetekben elképesztően körülményes lett, a vonatok egy részén pedig annyira meleg van, hogy már inkább buszozásra buzdította az utasokat. Ezért a Totalcar megvizsgálta, hogy meddig éri meg az autózás?

Érdemes megjegyezni, Vitézy Dávid volt főpolgármester-jelölt a Facebookon reagált az éppen Kormányinfót tartó Gulyás Gergely fapados légitársaságokat érintő fogyasztóvédelmi eljárásokat célzó kijelentésére.

A Kormányinfón a miniszter azt mondta, „addig büntetjük a légitársaságokat, amíg nem járnak pontosabban a gépek”; erre Vitézy Dávid azt a kérdést tette fel, hogy „vajon a MÁV-val szemben is indulnak hasonló fogyasztóvédelmi eljárások, miután negatív rekordot döntött a távolsági vonatok pontossága idén nyáron?”.

Egyre nehezebben lehet eljutni nyaralni

A Pulzus Kutató segítségével végzett kutatás összesített végeredmény szerint gyakorlatilag döntetlen lett az öt lehetséges opció – a kérdés úgy hangzott, hogy milyen messzire utazna valaki autóval: 0–250 km; 250–500 km; 500–1000 km; 1000 km felett.

Bár a legkézenfekvőbb, 0–250 kilométeres távnál azért többségbe kerültek a válaszadók, a 26 százalékkal.

Ez lényegében azt jelenti, hogy – mondjuk – Budapest–Bécs, Debrecen–Szeged vagy Győr–Pécs távolság esetében a magyarok 26 százaléka az autót választaná, ha lehetséges.

Kerekítve 20–20 százaléka vállalna nagyobb, 250–550 és 500–1000 kilométeres távolságokat. Utóbbiak közé tartozik a horvátországi tengerparti célpontok jelentős része. Köztük a Székesfehérvár–Split, a Miskolc–Zadar vagy éppen a Kaposvár–Dubrovnik közötti utazás.

Érdekesség, ugyancsak a válaszadók ötöde az 1000 kilométer feletti utat is vállalná autóval, ami például Szombathely–Thesszaloniki vagy Szeged–Berlin távolságnak felel meg. Az is látható, hogy a legidősebbek – a 60 év felettiek – már kevesebben vállalnának ekkora 1000 kilométeres utat autóval. Végezetül kiemelhető, jelentős azoknak az aránya, akik nem tudják általánosságban megmondani, mi az a távolság, amelynél az autó lesz a legjobb megoldás.