Nagy Márton rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendel el a légitársaságoknál

2024.08.29. 15:27
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendel el a légitársaságoknál, mert még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség. Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt.

Csütörtöki közleményében az NGM megállapította: a magyar kormány, illetve a tárca intézkedéseinek köszönhetően megszűnt a korábban tapasztalt repülőtéri káosz, csökkentek a járatkésések és járattörlések. Ugyanakkor továbbra is tapasztalhatók problémák a légi közlekedéssel összefüggésben, hiszen még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség.

A fogyasztóvédelmi hatóság szakmai irányítójaként a Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli témavizsgálatot rendel el a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatalánál a légitársaságok működésével kapcsolatban.

Hozzátették, a fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatal hatáskörébe tartozik a légi járatok késésével és törlésével kapcsolatos szabályok betartásának ellenőrzése, az esetleges panaszkezelési előírások megszegésének szankcionálása, valamint a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása. Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt.

Mint írták, a kormányzat elkötelezett a magyar állampolgárok védelme iránt, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai irányítóként pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság a magyar családok védelme érdekében a jövőben is szigorúan járjon el a jogsértések megakadályozása érdekében.

Legutóbb júliusban írtunk arról, hogy Tuzson Bence igazságügyi miniszter újabb nyolc vizsgálatot rendelt el a szélsőséges járatkésések és járattörlések miatt. Az eljárások a Ryanair és a Wizzair légitársaság járatait érintették.

Még mindig kevesen tudják, de a két órát meghaladó járatkésés esetén egy uniós jogszabály szerint az utas jogosult kártérítési díjra a légitársaságtól. Ez az összeg akár a 600 eurót is meghaladhatja, sőt járattörléskor egyéb szolgáltatás igénybevételét is biztosítani köteles a légitársaság. Erről szóló cikkünket ide kattintva olvashatják.