A Kifli is bevezette a visszaváltási rendszert

2024.09.12. 10:13
A Kifli kötelességének érzi, hogy segítsen a visszaváltásban, és nem szeretnék, ha a vásárlóiknak kellene a palackokkal és a dobozokkal az automatákhoz menniük, ezért lehetőséget biztosítanak vásárlóik számára, hogy a futáron keresztül visszajuttassák a csomagolásokat.

Bár a törvény nem írja elő az online kereskedelem részére az italcsomagolások kötelező visszaváltását, a Kifli úgy döntött, hogy ők is bevezetik a rendszert – olvasható a honlapjukon.

A közlemény szerint a cég kötelességének érzi, hogy segítsen a visszaváltásban, és nem szeretnék, ha a vásárlóiknak kellene a palackokkal és a dobozokkal az automatákhoz menniük.

A kötelező visszaváltási rendszert, vagyis a DRS-t (Deposit Refund System) idén vezették be országosan. A betétdíjas termékek körébe a belföldön forgalomba hozott 0,1–3 literes űrtartalmú italcsomagolások – műanyag és üvegpalackok, fém italosdobozok – tartoznak.

A visszaváltási szándékot elég, ha az ajtóban jelzik a futárnak, nem kell előre szólni róla. A kötelező visszaváltási díjas terméket az erre rendszeresített, ragasztószalaggal lezárható zsákban lehet visszaküldeni, amit a futárok kezelnek. 

A futárautók szűkös helye miatt szállítási címenként 1 zsák visszaszállítására van lehetőség maximum 10 darab műanyag vagy fémdobozzal.

A zacskóba csak ép vonalkóddal és Mohu-logóval ellátott, sérülésmentes, nem összenyomott palackokat, dobozokat lehet tenni. Amennyiben a gép nem tudja leolvasni a logót és a vonalkódot, a cég visszautasítja a palackokat. A visszaküldést követően a futárok kreditben írják jóvá a visszaküldött palackok és dobozok ellenértékét, amelyet a következő vásárlásnál lehet levásárolni.