Hadjáratot indított a webáruházak és a futárcégek ellen Nagy Márton

2024.10.18. 16:47
A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken közölte, hogy Nagy Márton miniszter felszólítására fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzések indulnak a webáruházaknál és a futárcégeknél. Az NGM és a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóság elsősorban a tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségeknek való megfelelést vizsgálja, hogy az online rendeléseknél ne érhesse kár a magyar családokat.

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot, amely az eljárások lefolytatását követően meghozza a szükséges intézkedéseket a magyar családok védelme érdekében – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben. Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlók részére, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek, vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így fogyasztók széles köre szenved súlyos károkat.

A Nemzetgazdasági Minisztérium ezért felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.

Az NGM és a fogyasztóvédelmi hatóság mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar családokat ne érhesse anyagi kár az online rendelésekkel összefüggésben – fogalmazott a tárca.

Kiemelt figyelmet kap az online fogyasztóvédelem

Az online fogyasztóvédelem Magyarország fogyasztóvédelmi politikájának egyik legfontosabb prioritása, ezért a fogyasztóvédelmi hatóság egész évben kiemelten vizsgálja a webáruházakat azok honlapjainak ellenőrzésével és próbavásárlások lefolytatásával.

Az év első felében közel háromszáz vizsgálatot folytattak le, amelyeknél jelentős, 78 százalékos kifogásolási arány merült fel, elsősorban tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan. A vizsgálat keretében eddig közel 70 millió forint összegben szabtak ki fogyasztóvédelmi bírságot – olvasható a közleményben.