Az ókor óta tervezték, idén elkezdik építeni a világ leghosszabb függőhídját Szicíliában

2024.10.25. 19:39
Megkezdődik a világ leghosszabb függőhídjának, és ezzel Skandinávia és a Földközi-tenger közötti leghosszabb európai közlekedési folyosónak a megépítése. A Szicíliát és a szárazföldi Olaszországot összekötő híd 4,6 milliárd euróba kerül majd, felét az Európai Unió állja.

Még idén elkezdhetik építeni a világ leghosszabb függőhídját a szicíliai Messinai-szorosban. A Szicíliát és a szárazföldi Olaszországot összekötő híd mintegy 4,6 milliárd euróba kerül majd, és 2030-ra készülhet el. Jelenleg csak repülővel, hajóval és vonattal ( utóbbit komppal szállítják át) lehet utazni a két terület között – írja a Világgazdaság

A hidat építő Societa Stretto di Messina és az Európai Bizottság Éghajlat-, Infrastruktúra- és Környezetvédelmi Végrehajtó Ügynöksége (CINEA) új finanszírozási javaslatot írt alá. Ennek értelmében az Európai Unió fedezi a függőhíd vasútiinfrastruktúra-kivitelezési tervezésének költségei felét, és ez mintegy 25 millió eurós támogatást jelent. 

A híd megépítését az ókor óta tervezték, majd egy 2013-ban lefújt projekt után a 2022-ben megválasztott új kormány, Giorgia Meloni miniszterelnök vezetésével ismét kezdeményezte a megépítését.

A legutóbbi változat szerint a híd:

  • 3600 méter hosszú lesz,
  • több mint 3000 méteres fesztávval,
  • s úgy tervezik, hogy kibírjon egy 7,5-es erősségű földrengést, és 
  • akár 186 mérföld per órás széllökéseket is. 
  • A híd becsült bekerülési költsége 4,6 milliárd euró. 

– derült ki Matteo Salvini, Olaszország infrastruktúráért felelős miniszterének beszámolójából. 

A hídon várhatóan naponta 6000 gépjármű és 230 vasúti szerelvény halad majd át, évente pedig 11 millió átkelővel számolnak. Az ígéretek szerint a komphajókénál alacsonyabb használati díjat igyekeznek megállapítani. 

Az olasz csizmát Szicília szigetével összekötő híddal a leghosszabb európai közlekedési folyosó is megnyílik Skandinávia és a Földközi-tenger között, ám vannak, akik szerint nagy felelősség egy aktív szeizmikus zónában a hídépítés.