Az ókor óta tervezték, idén elkezdik építeni a világ leghosszabb függőhídját Szicíliában
További Gazdaság cikkek
- Váltottak a magyar bankok: már nem őket kell menteni, hanem ők mentenek
- A kormány nem tudta teljesíteni az ígéretét, mégis vége a recessziónak
- Csaknem harmincéves rekord dőlt meg a Balatonnál
- Megnyitja első kocsmáját a Lidl
- A kormány tisztviselője állítja: Magyarország mégsem vesztett el 400 milliárd forintnyi uniós forrást
Még idén elkezdhetik építeni a világ leghosszabb függőhídját a szicíliai Messinai-szorosban. A Szicíliát és a szárazföldi Olaszországot összekötő híd mintegy 4,6 milliárd euróba kerül majd, és 2030-ra készülhet el. Jelenleg csak repülővel, hajóval és vonattal ( utóbbit komppal szállítják át) lehet utazni a két terület között – írja a Világgazdaság.
A hidat építő Societa Stretto di Messina és az Európai Bizottság Éghajlat-, Infrastruktúra- és Környezetvédelmi Végrehajtó Ügynöksége (CINEA) új finanszírozási javaslatot írt alá. Ennek értelmében az Európai Unió fedezi a függőhíd vasútiinfrastruktúra-kivitelezési tervezésének költségei felét, és ez mintegy 25 millió eurós támogatást jelent.
A híd megépítését az ókor óta tervezték, majd egy 2013-ban lefújt projekt után a 2022-ben megválasztott új kormány, Giorgia Meloni miniszterelnök vezetésével ismét kezdeményezte a megépítését.
A legutóbbi változat szerint a híd:
- 3600 méter hosszú lesz,
- több mint 3000 méteres fesztávval,
- s úgy tervezik, hogy kibírjon egy 7,5-es erősségű földrengést, és
- akár 186 mérföld per órás széllökéseket is.
- A híd becsült bekerülési költsége 4,6 milliárd euró.
– derült ki Matteo Salvini, Olaszország infrastruktúráért felelős miniszterének beszámolójából.
A hídon várhatóan naponta 6000 gépjármű és 230 vasúti szerelvény halad majd át, évente pedig 11 millió átkelővel számolnak. Az ígéretek szerint a komphajókénál alacsonyabb használati díjat igyekeznek megállapítani.
Az olasz csizmát Szicília szigetével összekötő híddal a leghosszabb európai közlekedési folyosó is megnyílik Skandinávia és a Földközi-tenger között, ám vannak, akik szerint nagy felelősség egy aktív szeizmikus zónában a hídépítés.