Fontolgatja a BYD, hogy Magyarországra helyezi át európai központját

2024.11.09. 11:04
Költséghatékonysági okokból és az Európai Unió új, a kínai elektromos járművekre vonatkozó vámtámogatásának elutasítása miatt szóba jöhet, hogy Magyarországra költöztesse európai központját a BYD autógyár.

A BYD fontolóra vette, hogy költséghatékonysági okokból Hollandiából Magyarországra helyezi át európai központját – szúrta ki a Reuters információit a Szegeder.

Azt írják, egyelőre még kétséges, hogy valóban Budapest lesz-e az új székhely, vagy más város lesz a befutó, de az épülő gyár miatt logikus választás lehet Szeged is. A BYD nem kommentálta az értesülést, mindenesetre az áthelyezéssel a költségeket csökkenthetnék, ráadásul Magyarország – Németország mellett – nem támogatja az Európai Unió új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámját, szemben Franciaországgal, Lengyelországgal és Olaszországgal. 

A BYD nem kommentál sajtóértesüléseket, így a konkrét ügyben nem tudunk jelenleg tájékoztatást adni. A magyar szaktudást, innovatív szemléletet, a jól képzett munkaerőt természetesen nagyra becsüljük, ezért is építjük autógyárunkat Magyarországon, Szegeden

– válaszolták a lap megkeresésére. 

Az új európai uniós vámok egy éves vizsgálat után szerdán léptek életbe, és akár a 45 százalékot is elérhetik. A lépés megosztotta a blokkot. Kína pedig válaszként arra utasította autógyártóit, hogy tartsák vissza a nagyobb befektetéseket azokban az európai országokban, amelyek támogatják a vámokat.

Egy kínai delegáció éppen pénteken érkezett Szegedre, ők a BYD ottani üzemének építését jó példának nevezték a két ország közötti kapcsolatok fejlődésére. Gong Tao, a Kínai Népköztársaság budapesti rendkívüli és meghatalmazott nagykövete találkozott Botka László polgármesterrel (Összefogás Szegedért), Mágori Andrással, a Csongrád-Csanád vármegyei közgyűlés elnökével (Fidesz–KDNP), valamint a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) vezetőivel.

A BYD tavaly jelentette be, hogy több milliárd euró beruházással Szegeden építi meg első európai autógyárát, amely évi háromszázezer autó gyártására lesz képes. A 2025 végére elkészülő magyarországi üzem kulcsfontosságú a gyártó európai terveinek szempontjából.