Fontolgatja a BYD, hogy Magyarországra helyezi át európai központját
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody's
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
A BYD fontolóra vette, hogy költséghatékonysági okokból Hollandiából Magyarországra helyezi át európai központját – szúrta ki a Reuters információit a Szegeder.
Azt írják, egyelőre még kétséges, hogy valóban Budapest lesz-e az új székhely, vagy más város lesz a befutó, de az épülő gyár miatt logikus választás lehet Szeged is. A BYD nem kommentálta az értesülést, mindenesetre az áthelyezéssel a költségeket csökkenthetnék, ráadásul Magyarország – Németország mellett – nem támogatja az Európai Unió új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámját, szemben Franciaországgal, Lengyelországgal és Olaszországgal.
A BYD nem kommentál sajtóértesüléseket, így a konkrét ügyben nem tudunk jelenleg tájékoztatást adni. A magyar szaktudást, innovatív szemléletet, a jól képzett munkaerőt természetesen nagyra becsüljük, ezért is építjük autógyárunkat Magyarországon, Szegeden
– válaszolták a lap megkeresésére.
Az új európai uniós vámok egy éves vizsgálat után szerdán léptek életbe, és akár a 45 százalékot is elérhetik. A lépés megosztotta a blokkot. Kína pedig válaszként arra utasította autógyártóit, hogy tartsák vissza a nagyobb befektetéseket azokban az európai országokban, amelyek támogatják a vámokat.
Egy kínai delegáció éppen pénteken érkezett Szegedre, ők a BYD ottani üzemének építését jó példának nevezték a két ország közötti kapcsolatok fejlődésére. Gong Tao, a Kínai Népköztársaság budapesti rendkívüli és meghatalmazott nagykövete találkozott Botka László polgármesterrel (Összefogás Szegedért), Mágori Andrással, a Csongrád-Csanád vármegyei közgyűlés elnökével (Fidesz–KDNP), valamint a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) vezetőivel.
A BYD tavaly jelentette be, hogy több milliárd euró beruházással Szegeden építi meg első európai autógyárát, amely évi háromszázezer autó gyártására lesz képes. A 2025 végére elkészülő magyarországi üzem kulcsfontosságú a gyártó európai terveinek szempontjából.