Olyat mondott a pimasz palack forgalmazója, amire a MOHU sem számított
További Gazdaság cikkek
Az ügyvezető-tulajdonos elmagyarázta, hogy miért került a magyar piacra a 3,01 literes palack, amely azért keltett feltűnést, mert épphogy meghaladja a visszaváltási rendszer 3 literes felső határát.
Fórián Zsolt hangsúlyozta, hogy a szokatlan méretű kiszerelés megjelenése mögött nem áll rendszerellenes szándék.
Mint az Economxnak kifejtette, a palackokat eredetileg a szlovák piacra gyártják, ahol a romániai beszállítót váltották ki vele. Az ügyvezető rámutatott, hogy Szlovákiában és Bulgáriában is jelentős hagyománya van a háromliteres kiszerelésnek, míg Magyarországon ez nem jellemző méret.
Átmeneti megoldás műszaki kényszerből
A szokatlan méretű palack hazai megjelenésének hátterében műszaki okok állnak – magyarázta Fórián. Az ügyvezető feltárta, hogy 2,25 literes gépsoruk jelenleg nem üzemel, mivel műszaki felújítás alatt áll a 2,5 literről 2,25 literre történő átállás miatt.
A régi partnereik ellátásának folytonosságát biztosítandó döntöttek úgy, hogy átmenetileg a szlovák piacra gyártott 3,01 literes palackokból szállítanak nekik. Fórián hangsúlyozta, hogy ez csupán ideiglenes megoldás, és kifejezetten kis mennyiségről van szó.
Az ügyvezető határozottan cáfolta azokat a feltételezéseket, melyek szerint a cég ki akarta volna játszani az új visszaváltási rendszert.
A cég elkötelezett híve az új visszaváltási rendszernek – jelezte Fórián, hozzátéve, hogy mind a hat termékük, a félliterestől a két és fél literesig, regisztrálva van a MOHU rendszerében.
Az ügyvezető büszkén említette meg azt is, hogy az Üdítő Centrum Kft. sokáig az egyetlen olyan hazai üdítőgyártó volt, amely kizárólag újrahasznosított PET-palackokat használt, annak ellenére, hogy ehhez semmilyen kedvezmény nem társult.
Váratlanul jött népszerűség
A szokatlan méretű palackok megjelenése váratlan érdeklődést váltott ki – derült ki a piaci visszajelzésekből. Egyes Hajdú-Bihar vármegyei kereskedők arról számoltak be, hogy
még Miskolcról is érkeztek vásárlók a termékért.
A piaci források szerint október 21-én jelentek meg ezek a termékek a vármegyei nagykereskedőknél, miután a 2,5 literes készletek kifogytak. A Soma üdítők népszerűségének egyik fő oka az árszintjük: a márkatermékek árának harmadáért kínálják, és az egész vármegyében elérhetők.
A nyilatkozó kis- és nagykereskedők tapasztalatai szerint az új visszaváltási rendszer bevezetése és az azzal járó 50 forintos betéti díj nem eredményezett keresletcsökkenést. Ez azt sugallja, hogy a fogyasztók elfogadták az új rendszert, és az sem okozott jelentős változást a vásárlási szokásokban, hogy egyes termékek ára a betéti díjjal megemelkedett.