Jellinek Dániel: Az Auchan magyar kézbe kerülése az egész országnak siker

HNT 9973
2024.12.04. 15:42
Novemberben derült ki, hogy négy év egyeztetés után Magyarország egyik leggazdagabb emberének, Jellinek Dánielnek a cégcsoportja, az Indotek Group beszáll a magyar Auchanba. Szakértők szerint ez a befektetés az egyik legnagyobb akvizíció a rendszerváltás óta, amelyet magyar cég állami részvétel nélkül képes volt végrehajtani. Az Auchan Magyarország Kft. 47 százalékának magyar kézbe kerülése azonban nem csak Jellinek Dániel személyes sikere, hanem az egész magyar gazdaságé és különösen a hazai élelmiszeriparé.

Az elmúlt négy évben sokszor lehetett hallani az Indotek Group és az Auchan Magyarország Kft. közötti tárgyalásokról. Ez idő alatt sokszor változott az üzlet struktúrája, de végül idén novemberben kiderült, hogy megszületett a megállapodás a két fél között, amelynek értelmében a Jellinek Dániel által vezetett cégcsoport 47 százaléknyi részesedést vásárolt a magyarországi Auchanból, és az összes irányítási jog is átkerült a magyar félhez december elsejétől.

Négy igazgatósági tagból hármat mi jelölünk, és a felügyelőbizottságban is többségben leszünk. De a francia Auchan anyavállalat tulajdonos marad és 20–25 évig a márkanév sem változik. A nemzetközi beszerzést, informatikát, know-how-t továbbra is igénybe tudjuk venni

– mondta el Jellinek Dániel, az Indotek Group alapítója és vezérigazgatója a Telexnek adott nagy interjújában.

A magyar milliárdos keze alatt átalakul az Auchan

Az Auchan Magyarország Kft. és az akvizícióban érintett hazai érdekeltségei mintegy 6000 dolgozót foglalkoztatnak, 2023-ban 460 milliárd forint árbevétel mellett 27 milliárd forint adózás előtti eredményt értek el. Ezekkel a számokkal az Auchan a magyar kiskereskedelmi rangsor hetedik helyén áll jelenleg, Jellinek Dániel azonban szeretné elérni, hogy felérjenek a rangsor dobogójának harmadik fokára 5–6 éven belül és a mostani 6–7 százalékos piaci részesedésüket 15 százalékra szeretné emelni.

A mostani hipermarketformátummal szeretnénk lefedni a magyar nagyvárosokat, majd ezt követően franchise-szerűen, kisboltokkal szeretnénk elérni mindenhova

– magyarázta a növekedésről szóló terveit az Indexnek Jellinek Dániel, aki kiemelte, hogy az Indotek Group együttműködésével az Auchan új üzleteket nyithat az Indotek meglévő kereskedelmi ingatlanjaiban. Sőt, megkerülhetetlen szereplővé válhat az alacsonyabb alapterületű üzletek szegmensében.

A cégcsoport vezetője az említett interjúban kifejtette, hogy az új boltrendszer mellett nagy hangsúlyt fektetnek az online értékesítésre. Ezzel kapcsolatban csak annyit mondott, hogy szeretnék „jobban és olcsóbban csinálni”.

Nem az Auchan árai drágák, mert kifejezetten jó áron adjuk a termékeket, hanem a kiszállítás maga a drága, de ez mindenkinél probléma

– fejtette ki kérdésünkre, majd hozzátette, hogy vannak külföldi példák, amelyekre akarnak alapozni, de erről még nem szeretne bővebben nyilatkozni.

„A cél, hogy a vevőknek olcsóbbá, sőt a piacon a legolcsóbbá tegyük az Auchan házhoz szállítását”

– összegezte röviden céljait az üzletember.

Jellinek kifejtette, nem azt szeretnék elérni, hogy a vásárlók a nagy bevásárlásaikat is online végezzék, mert tudják, hogy a házhoz rendelést általában kisebb vásárlásokkor használják az emberek. De nagy előnyük a jelenlegi online piacon elérhető opciókkal szemben, hogy nekik jóval nagyobb a termékportfóliójuk, amiből választhatnak a vásárlók.

Nyilván időbe telik, mire át tudunk alakítani egy komplett céget, főleg mire az egész országban elérhetővé tesszük szolgáltatásainkat

– jegyezte meg arra a kérdésre, hogy a vásárlók mikor fogják érzékelni a változásokat.

Nem csak Jellinek Dániel személyes sikere a mostani beruházás

A hazai kiskereskedelmi forgalomból jelenleg mintegy 6,8 százalékot birtokló Auchan 19 nagy alapterületű hipermarkettel és 5 szupermarkettel rendelkezik Magyarországon, amelyek teljes áruházi alapterülete meghaladja a 250 ezer négyzetmétert, sőt az áruházláncnak 19 benzinkútja is van.

Ez a legnagyobb volumenű akvizíció a rendszerváltás óta, amelyet magyar cég állami támogatás nélkül képes volt végrehajtani

– nyilatkozta lapunknak egy, az ügyletre rálátó szakértő.

Jellinek Dániel úgy látja, hogy az egész magyar gazdaság, különösen a magyar élelmiszeripar nyerhet nagyot az üzleten, ugyanis szeretnék előnyben részesíteni a magyar termékeket a külföldiekkel szemben.

Ebben a francia partner teljesen szabad kezet ad nekünk, sőt ígéretet tettek arra is, hogy abban az esetben, hogyha valaki megfelelő minőséget, mennyiséget, árat tud adni, akkor a francia partner beviszi a Magyarországon gyártott termékeket a közeli országokban működő Auchan áruházláncba vagy akár a nemzetközi Auchan-hálózatba is

– részletezte az üzletember.

(Borítókép: Nagy Tamás / Index)