A csökkenő fogyasztói bizalmi index, az emelkedő üzemanyagárak és a kedvezőtlen újépítésű lakáseladási számok mellett az ázsiai gyártók minden eddiginél több modelt adtak el az Amerikai Egyesült Államok piacán, ahol összesen 16,1 millió autó kelt el. Decemberben a japán és koreai gyártók a piac 41,3 százalékát tartották ellenőrzésük alatt, azonban éves szinten 41,7 százalékot értek el. A General Motors után az 1931 óta örök második Ford 2007-ben a dobogó harmadik fokára szorult a japán Toyota mögött. Bár decemberben a legsikeresebb Toyota eladási számai a novemberi 228 322-ről 224 399-re estek, az évben összesen 2,62 millió autót adott el, szemben a Ford 2,57 milliójával. Toyota jövőre 1-2 százalék közötti növekedésre számít, ami kicsit alacsonyabb a korábban kitűzött 3 százaléknál. Elemzők szerint globális szinten a Toyota akár megelőzhette a General Motors-t is.
Napi Online